کد خبر: ۸۴۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ 02 May 2020
ثبت بزرگترین زمین‌لرزه‌های هفته گذشته در "مزایجان" استان فارس

در هفته گذشته “مزایجان” استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ را تجربه کرد و در استان‌های گلستان، گیلان، آذربایجان غربی و کرمان زلزله‌ای با بزرگای بیشتر از ۳ رخ داد.

تابناک/در هفته گذشته ۳ زلزله مهم در استان فارس رخ داد، به گونه‌ای که در مزایجان زلزله ۴.۲، کوار زلزله ۳.۵ و قائمیه این استان زلزله ۳.۲ به ثبت رسید، علاوه بر آن “شهداد” استان کرمان زلزله با بزرگای ۳.۳ و “هجدک” استان کرمان نیز زلزله‌هایی با بزرگای ۳.۳ و ۳.۵ را تجربه کردند.

در نوده خاندوز استان گلستان زلزله ۳.۶ و در احمد گوراب استان گیلان زلزله ۳.۶ رخ داد. جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۶ اردیبهشت

در قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۶، در امیریه استان سمنان زلزله ۲.۵، در عنبران استان اردبیل زلزله ۲.۷، در محمله استان فارس زلزله ۲.۹، در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹، در تربت جام استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ و در رودبار استان گیلان زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

سمیع‌آباد استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۳ کیلومتری سمیع آباد، ۲۹ کیلومتری نیل شهر و ۳۰ کیلومتری تربت جام این استان گزارش شد.

یکشنبه ۷ اردیبهشت

در آلونیه استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۸ و در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

کوار استان فارس با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۰ کیلومتری کوار، ۲۲ کیلومتری فیروزآباد و ۲۴ کیلومتری میمند این استان بوده است.

مزایجان استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ در عمق ۱۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۲ کیلومتری مزایجان، ۳۳ کیلومتری لار و ۴۵ کیلومتری شهر پیر این استان رخ داد.

در نوده خاندوز استان گلستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۸ کیلومتری نوده خاندوز، ۱۹ کیلومتری رامیان و ۲۲ کیلومتری آزادشهر این استان گزارش شد.

دوشنبه ۸ اردیبهشت

در نمین استان اردبیل زلزله ۲.۵ و در قلعه گنج استان کرمان زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت

در آرادان استان سمنان زلزله ۲.۵، در اسیر استان فارس زلزله ۲.۷، در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، در ریز استان بوشهر زلزله ۲.۹ و در ونک استان بوشهر زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

در قائمیه استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۵ کیلومتری رخ داد که کانون آن در ۱۵ کیلومتری قائمیه، ۲۶ کیلومتری نودان و ۲۸ کیلومتری نورآباد این استان بوده است.

بندر گناوه استان بوشهر نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ لرزید. عمق این زمین‌لرزه در ۱۲ کیلومتری و کانون آن در ۲۵ کیلومتری بندر گناوه، ۲۹ کیلومتری امام حسن و ۳۵ کیلومتری بندر ریگ این استان گزارش شد.

زلزله ۳.۹ ملاثانی استان خوزستان از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است که در عمق ۱۰ کیلومتری و ۱۷ کیلومتری ملاثانی، ۲۶ کیلومتری ویس و ۳۵ کیلومتری گوریه این استان بوده است.

چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت

در شهداد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که کانون آن در ۱۷ کیلومتری شهداد، ۱۸ کیلومتری سیرچ و ۲۵ کیلومتری اندوهجرد این استان بوده است.

ملاثانی استان خوزستان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۱۴ کیلومتری ملاثانی، ۲۲ کیلومتری ویس و ۳۷ کیلومتری گوریه این استان گزارش شد.

در سیلوانه استان آذربایجان غربی پس از زلزله ۲.۹ زمین‌لرزه دیگری به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد. کانون این زلزله در ۵ کیلومتری سیلوانه، ۲۹ کیلومتری ارومیه و ۳۹ کیلومتری سرو این استان گزارش شد.

در غرق‌آباد استان مرکزی زلزله ۲.۶ و در زرین رود استان زنجان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

در احمدگوراب استان گیلان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد که کانون این زمین‌لرزه در ۲۳ کیلومتری احمدسرگوراب و ۲۴ کیلومتری رودبار استان گیلان و ۲۴ کیلومتری آب بر استان زنجان بوده است.

پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت

قطور استان آذربایجان غربی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید که کانون این زمین‌لرزه در ۹ کیلومتری قطور، ۳۶ کیلومتری تازه شهر و ۳۸ کیلومتری سلماس این استان بوده است.

در دو گنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۹ کیلومتری دوگنبدان، ۲۶ کیلومتری چرام و ۳۶ کیلومتری دهدشت این استان گزارش شد.

در گرگان استان گلستان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

تخت استان هرمزگان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۶ کیلومتری زمین لرزید که کانون آن در ۲۰ کیلومتری تخت، ۲۳ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۱ کیلومتری میناب این استان بوده است.

سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳ را تجربه کرد که در عمق ۸ کیلومتری و در ۱۷ کیلومتری سی‌سخت و ۱۸ کیلومتری یاسوج استان کهگیلویه وبویر احمد و ۲۶ کیلومتری کمه استان اصفهان به ثبت رسید.

جمعه ۱۲ اردیبهشت

در درز استان فارس زلزله ۲.۷ و در باب انار استان فارس زلزله ۲.۶ رخ داد.

هجدک استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید که کانون آن در ۲۴ کیلومتری هجدک، ۴۰ کیلومتری چترود و ۴۵ کیلومتری خانوک این استان بوده است.

در زمان آباد استان سمنان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۳ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۳۳ کیلومتری زمان آباد استان سمنان و ۷۷ کیلومتری انابد و ۸۲ کیلومتری روداب استان خراسان رضوی گزارش شد.

در حوالی هجدک استان کرمان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۹ کیلومتری زمین رخ داد که کانون آن در ۳۴ کیلومتری هجدک، ۴۶ کیلومتری چترود و ۵۰ کیلومتری شهداد در استان کرمان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار