کد خبر: ۸۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 28 August 2015

به گزارش خبرنگار سایت تابناک استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام سید رضی شکوری با اشاره به مناسبتهای هفته گفت: چندین مناسبت در هفته داریم که عامل بوجود آمدنشان استکبار جهانی است، از قبیل شهادت رییس مجلس اعلای عراق ، ناپدید شدن امام موسی صدر ، انفجار نخست وزیری و شهادت رجایی و باهنر .

وی ادامه داد:استعمارگران غربی در طول تاریخ و دوران استعمارگری خود همه ذخایر و معادن کشورهای اسلامی را غارت کرده اند و بین آنان و دانش و پیشرفت جدایی انداختند.

حجت الاسلام شکوری در ادامه به بخشی از توطئه های استعمارگران اشاره کرد و افزود: حضور فیزیکی در تمامی کشورهای اسلامی ، روی کـار آوردن حـاکـمـان وابسـته ، بدست گرفتن مدیریت مراکز علمی و آموزش عالی ، مطالعه جدی و دقیق روی فرهنگ حاکم بر مسلمانان توسط شرق شناسان ، لگدمال کردن اشخاص و گروه های مبارز مسلـمان ، بـه غـارت بـردن ذخـایـر عـلـمی و فرهـنـگی مسـلمانـان، تسلط بر مراکز نظامی ، اقتصادی و سیاسی ، دامـن زدن بر اختـلاف قومـی و مذهـبی میـان مسلمانـان، تأسیس گروهها و فـرقه هـای وابسـته که وهـابیـت از آنجمله می باشد ، راه اندازی رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین و طراحی اختلافات مرزی در مـیان اکثر کشورهـای اسـلامیاز جمله توطئه های استعمارگران می باشد.

انفجار نخست وزیری اوج کینه استکبار علیه انقلاب را نشان داد

خطیب جمعه با اشاره به هفته دولت و سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: سال 1360 برای نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران مصیبتبارترین و تـلـخ تـرین حـوادث و اتـفاقات را داشـت از قبـیل:انفـجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت 72 تن از بهترین فرزندان انقلاب اسلامی و آیة ا.. بهشتی، انفجار نخست وزیری و شهادت رجـایـی و باهـنر، ترور مقام معظم رهبری در مـسجد ابـوذر تـهران، ترور شهید هاشمی نژاد از یاران حضـرت امام ره، جنگ مسلحانه منافقین علیه جمهـوری اسـلامـی، شهادت دکتر چمران در جبهه جنگ علیه بعـثیان و استمرار جنگ تحمیلی و درگیریهای کردستان و ...

مطالبات رهبری از دولت تدبیر و امید

شکوری با اشاره به ملاقات روز چهارشنبه ریاست محترم جمهور و هیئت دولت با مقام معظم رهبری مطالبات رهبری از دولت تدبیر و امید را مورد یادآوری قرار داد و اظهار داشت: ولی امر مسلمین از اقدامات مثبت دولت از قبیل :کاهش تورم ، آرامش و ثبات نسبی در زمینه اقتصادی ، مهار نوسانات تند و پایان دادن به مذاکرات هسته ای تشکر و قدردانی کردند و در ادامه مطالبات خود را چنین بیان فرمودند: قرار نگـرفـتن در نقشـهطـراحـیشـدهدشـمن، اتخاذ مواضعانقلابیو صريح در مقابل دشمن ، حراست از اتـحـاد و یـکپارچـگیمـردم، پرهيز ازحاشیهسـازیو تـشتتآفريـني ، حفظکردن شتابپیشرفتعلمی کشور، تـولیـد مـحصـولاتفرهنـگیسالـم، جلوگیریاز تولیداتمضر فرهنگی ، جـلوگـیـری کـردن از فاصـلـهطـبـقـاتـی، جلوگیری از پایمال شدن فقرا و نیازمندان ، توجه جـدي به موضوع اقتـصاد مـقاومتي، تشکیلیکستاد فرماندهیبراي اقتـصاد مقـاومتي‌ ، پرهيز از برنامه های غيرمنطبق با اقتصاد مقاومتي، لزوم توجه به بخش کشاورزي ، جلوگيري از واردات بي‌رويه ميوه ، توجه کردن به بخش معدن ، پرهيز کردن از خام فروشي و توجهبه کمبود آب و صرفه جويي در آن.

آداب معاشرت و تعامل با مردم از دیدگاه اهل بیت(ع)

امام جمعه خوی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته با توصیه مردم به رعایت تقوی نیزگفت : پیامبر(ص) می فرماید بیشترین چیزی که امتم را وارد بهشت می کند پرهیزگاری و خوش اخلاقی است .

وی در ادامه آداب معاشرت ، تعامل و مدارا با مردم از دیدگاه اهل بیت(ع) را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت :در روایات متعدد آداب معاشرت، تعامل و رفاقت با مردم مورد تأکید قرار گرفته است.

وی همچنین دراین راستا افزود:امیرمؤمنان(ع) می فرماید با مردم چنان معاشرت کنید که اگر بمیرید بر شما بگریند و اگر زنده باشید مشتاق دیدن شما باشند و رسول خدا(ص) می فرماید پروردگارم به مدارا کردن با مردم دستور داده است بطوریکه بر ادای واجبات دستور داده.

خطیب در ادامه به آثار و برکات تعامل و مدارا با مردم را مورد یادآوری قرار داد و گفت :ایمنی در دین و دنیا ،برقراری دوستی و صمیمیت ،محفوظ ماند ایمان ،پوشیده ماندن عیبها، از بین رفتن کینه و دشمنی ، به وجود آمدن خیر و برکت از جمله آثار و برکات مدارا کردن و خوش رفتاری با مردم است.

بهورزان مجاهدان در عرصه بهداشت و درمان هستند

حجت الاسلام شکوری با تبریک 12 شهریور روز بهورز نیز گفت: بهورزان مجاهدان در خط مقدم عرصه بهداشت و درمان هستند که در روستاهای سطح کشور رسالت های سنگینی را بر عهده دارند از قبیل کاهش میزان مرگ و میر، واکسیناسیون کـودکـان، ارائه خدمات آمـوزشـی، جلوگیری از عوارض حاملگی های متعدد، ارائه خدمات پیشگیری و مراقبت از بیـمار و آموزش تغذیه صحیح به مادران و چندین وظیفه دیگر.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار