رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:
دکتر حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با صدور پیامی 12اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد مطهری ، روز معلم و هفته بزرگداشت مقام استاد را تبریک گفت.
کد خبر: ۸۴۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 01 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، در متن پیام ایشان آمده است: دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز تجلیل از مقام والای آن استاد یگانه و همه بزرگانی است که در کسوت استادی و معلّمی در تمامی مراکز آموزشی رسالت خطیر انسان‌سازی را بر عهده دارند و به خدمتگزاری در عرصه تعالی علم و معرفت افتخار می‌کنند. در ادامه این پیام آمده است: یادمان استاد شهید دکتر مرتضی مطهری، معلم و اندیشمند بزرگ، و روز معلم را به همه معلمان به ویژه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی اراک واستان مرکزی تبریک و تهنیت عرض می کنم.
این پیام می افزاید: اولین معلم و مربی انسان، خالق و آفریدگار اوست، خداوندی که آدمی را به خواندن فرا می خواند و با قلم صنع از یک سو و بیان بلیغ از سوی دیگر، بشریت را از وادی جهالت و حیرت به عالم تفکر و معرفت و از حضیض ناسوت به اوج ملکوت برمی کشد و پایه و اساس اعتقاد به توحید را بر مبنای آیات آفاقی و انفسی و مطالعه در آفرینش (تأمل درونی و تدبر برونی) قرار می دهد.
در ادامه این پیام آمده است: ایران اسلامی امروز به خود می بالد که بهره مند از وجود اساتیدی فرهیخته است که دست همت از آستین فکرت برون آورده اند و خردمندانه با توانمند سازی کودکان، نوجوانان و جوانان، طرحی نو در تعالی و پیشرفت میهن عزیزمان در انداخته اند. این پیام می افزاید: بی تردید جامعه ایرانی به قله های پیشرفت و چشم انداز توسعه دست نمی یابد مگر با فراهم آوردن زمینه های تربیت اساتیدی خلاق و فکور و تامین فضایی احترام آمیز که متناسب با شان والای اساتید و معلمان است.
در ادامه این پیام تاکید شده است: یک استاد و یک معلم، هم باید مدافع نظام باشد و هم اهداف بزرگ انقلابی را دنبال کند؛ همان مفهومی که مقام معظم رهبری آن‌را در قالب مفهوم نظام انقلابی، توضیح داده‌اند.
در ادامه این پیام آمده است: در واقع اساتید انقلابی علمدار تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند. با بررسی مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده متوجه می‌شویم که در راستای راهبرد عملیاتی آن بی‎بدیل‎ترین نقش کارکردی در تحقق بیانیه مذکور را معلمین و اساتید جامعه بر عهده دارند. زیرا که بار گام دوم انقلاب را جوانان کشور بر دوش می‌کشند و در این مهم، نقش استادان هنرمند، جهادگر و دلسوز در تربیت جوانان و پیشرفت جامعه، از تبدیل خاک به طلا ارزشمندتر است چرا که کار معلمی انسان سازی و تربیت جوانان متعهد و متخصص درراستای تحقق آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی مخصوصا منویات بیانیه گام دوم انقلاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار