رییس روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: جایگاه اسکان اضطراری برای ۶ هزار راس دام در روستا‌های مناطق زلزله زده شهرستان خوی ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۴۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵ 29 April 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمد دیبایی در جلسه کمیته زیربنایی شورای اطلاع رسانی استان که به ریاست امیر عباس جعفری مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی در محل سالن جلسات مدیریت بحران استانداری ترتیب یافت ،با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط اکیپ‌های دامپزشکی در مناطق زلزله زده بخش قطور و روستاهای اطراف در شهرستان خوی از هماهنگی ، تعامل و بسیج امکانات مناسب بین بخش دامپزشکی، مدیریت جهاد کشاورزی خوی و سایر ادارات از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله، در بخش قطور شهرستان خوی خبر داد .

دیبایی افزود: عملیات دفن بهداشتی لاشه احشام تلف شده به تعداد ۹۳۲ راس دام سبک و سنگین به ارزش ۳۰ میلیارد ریال توسط ۵۹ نفر روز و سمپاشی جایگاه‌های دامی در مناطق زلزله‌زده بخش قطور شهرستان خوی توسط اکیپ های دامپزشکی استان از ساعات ابتدایی وقوع زلزله تا پایان عملیات انجام گرفت .

وی تصریح کرد : به منظور پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام ، ایمن سازی و واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های دامی در روستاهای زلزله‌زده بخش قطور نیز توسط اکیپ های دامپزشکی به طور مداوم انجام گرفته است و ۲۱ هزار راس دام بر علیه بیماری شاربن و تب برفکی مایه کوبی شده است.

رییس روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: تاکنون شش تن مرغ گرم و ۴ هزار و ۵۰۰ عدد تخم مرغ توسط سازمان جهاد کشاورزی استان به مدیریت بحران شهرستان جهت تهیه غذا و توزیع بین زلزله زدگان نیز ارسال شده است .

دیبایی تصریح کرد: حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به همراه معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی در مناطق زلزله زده و جلسه ستاد بحران شهرستان در مرز رازی و بازدید از روستاهای زلزله‌زده منطقه قطور به منظور برآورد اولیه خسارت وارده بر اماکن عمومی و احشام و بررسی مشکلات دامداران منطقه، راه اندازی شش اکیپ اسکان احشام برای ایجاد جایگاه و اسکان اضطراری احشام با توجه به تقارن فصل زایش و برودت شدید هوای منطقه با زمان وقوع زلزله از دیگر اقدمات انجام شده در این راستا است.

دیبایی بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال به تعداد ۴ هزار و ۱۰۰ آغل و واحد دامداری روستایی در مناطق زلزله‌زده بخش قطور و حومه در شهرستان خوی خسارت وارد شده است.

در ادامه این جلسه هم امیر عباس جعفری مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی نیز از حضور به موقع و تلاش های رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خوی و همچنین فعالیت‌های اثرگذار اداره کل دامپزشکی استان تشکر کرد.

همچنین گزارشی از فعالیت های موثر اداره کل دامپزشکی استان توسط کریم زاده مسول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ارائه شد.

در ادامه هر یک از اعضای شرکت کننده در جلسه نیز نقاط ضعف و قوت اطلاع رسانی و کمک رسانی به زلزله زدگان را یاد آور شدند و مباحثی هم در خصوص نحوه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا نیز مطرح گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار