استاندار فارس گزارشی از انواع کمک های دولتی و غیر دولتی که توسط نیک اندیشان استان به خانواده های نیازمند در استان شده است داد.
کد خبر: ۸۴۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 29 April 2020

استاندار فارس گفت: به سبب شیوع بیماری کرونا، یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانواده در این استان از کمک‌های معیشتی دولت برخوردارند.

عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در آیین توزیع ۵۰ هزار بسته غذایی که در قالب مرحله نخست رزمایش بخشش ایرانیان برگزار شد، بیان داشت: افزون بر این، یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار در استان فارس از وام ۱۰ میلیون ریالی تا ۲۰ میلیون ریالی بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: رزمایش ملی بخشش ایرانیان با تاکید رهبر معظم انقلاب، در سراسر کشور از جمله استان فارس شکل گرفته است و خیران و نیک اندیشان این استان نیز در لبیک به ندای رهبری، تا کنون کمک‌های خوبی برای حمایت از نیازمندان در زمان شیوع کرونا انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.

استاندار فارس ادامه داد: تا به حال نیز ۲۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مستضعفان به ۶ هزار خانوار در این استان کمک مالی شده است.

رحیمی بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا و بروز مشکلات اقتصادی، یک هزار و ۱۲ خانوار نیازمند در استان فارس، هر ماه کمک‌های بلاعوض دریافت می‌کنند و همچنین کمک‌های خوبی در این استان به کسانی که در پی گسترش این بیماری کسب و کار آنها با مشکل و تعطیلی مواجه شده، انجام شده است.

وی با اشاره به توزیع ۱۴۰ هزار سبد کالا به ارزش ۷۰ میلیارد ریال بین افراد نیازمند در استان فارس، گفت: همچنین در کنار این کمک‌ها، ۵۰ میلیارد ریال دیگر از محل منابع بنیاد مستضعفان برای کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا تخصیص یافته که بین نیازمندان فارس تقسیم خواهد شد.

استاندار فارس اضافه کرد: ۷۸ آشپزخانه در سراسر این استان نیز برای تامین غذای گرم اقشار آسیب پذیر از کرونا ایجاد شده و علاوه بر این از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۳۰ هزار بسته بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای شهرهای فارس توزیع شده است.

به گفته رحیمی، با کمک بانک ملی ایران برای حمایت از کادر درمانی این استان ۱۰۰ فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی و ۵۰۰ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی به صورت قرض الحسنه برای پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس اختصاص یافته است.

 

برچسب ها: کرونا ، معیشتی ، استاندار ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار