کد خبر: ۸۴۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 29 April 2020

 

دانشگاه‌های علوم پزشکی خواستار تبدیل وضعیت پرستاران شدند

تابناک/درخواست تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی، تبصره ۳و ۴ کلید خورد اما آیا این تبدیل وضعیت بدون تشریفات خواهد بود؟

 دعیر بوعذار (نایب رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اهواز) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از اقدام حدود ۲۴ دانشگاه علوم پزشکی برای تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و تبصره ۳و ۴ خبر داد. 

وی تصریح کرد: در پی درخواست‌های مکرر پرستاران برای تبدیل وضعیت و استخدام رسمی در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها، طی نامه‌ای از سوی دانشگاه‌های برخی استان‌ها به وزارت بهداشت و درمان این مسئله کلید خورد. 

او ادامه داد: در حال حاضر پرستاران طی روال عادی در آزمون شرکت می‌کنند و در صورت قبولی به استخدام طی ظرفیت تعیین شده در می‌آیند. با این‌حال مشخص نیست این تبدیل وضعیت قرار است به چه شکل باشد و آیا سازمان امور استخدامی و وزارت بهداشت و درمان با این مسئله موافقت می‌کند یا نه. 

بوعذار خاطرنشان کرد: پرستاران در ایام کرونا تلاش و زحمت بسیاری کشیدند و انتظار دارند همچنان که در گذشته نیز سابقه داشته، برای استخدام بدون تشریفات پرستاران اقدام کنند. 

وی افزود: متاسفانه برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها هنوز نامه درخواست تبدیل وضعیت قرارداد پرستاران را به وزارت بهداشت ارسال نکرده‌اند که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز یکی از آنهاست. این درحالی است که در ۲۷ فروردین ماه، نظام پرستاری اهواز درخواست رسیدگی به بحث تبدیل وضعیت پرستاران را از طریق نامه به این دانشگاه اعلام کرده بود. 

وی خاطرنشان کرد: درخواست تبدیل وضعیت بدون تشریفات مطالبه امروز پرستاران است و این مسئله نیاز به تصمیم دولتی دارد.

به گفته بوعذار تاکنون دانشگاه‌های رفسنجان، همدان، خلخال، کرمانشاه، یزد، اصفهان، خوی، ایرانشهر، اسدآباد، تربت حیدریه، سیرجان، مشهد، نیشابور، مازندران، سمنان، آذربایجان غربی، قم،  ایلام، شهرکرد، گناباد، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی و گیلان درخواست تبدیل وضعیت به وزارت بهداشت ارسال کرده‌اند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار