رئیس شورای زکات استان: ایده پردازی و انتخاب شیوه های نوع و خلاقانه برای نهادینه سازی موضوع زکات در جامعه اسلامی بسیار تاثیر گذار است.
کد خبر: ۸۴۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ 27 April 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و رئیس شورای زکات استان گفت: ایده پردازی و انتخاب شیوه های نوع و خلاقانه برای نهادینه سازی موضوع زکات در جامعه اسلامی بسیار تاثیر گذار است و مسئولان مربوطه باید این مهم را مورد توجه قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امام جمعه ارومیه در جلسه شورای زکات استان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه گفت: استقبال کم نظیر مردم از این موضوع نشان از ایمان و اعتقاد قلبی آنان به موضوع انفاق دارد و باید این ظرفیت بسیار بزرگ از سوی مسئولان امر مدیریت شود.
حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان حدیثی از ائمه اطهار ع مبنی بر توجه به پرداخت زکات و تامین مایحتاج نیازمندان اعم از مسکن خوراک و پوشاک افزود: بر اساس روایات معصومین ع اگر زکات به درستی پرداخت شود هیچ فقیری در جامعه اسلامی پیدا نمی شود.
وی همچنین از صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی نیز در توجه به برنامه سازی در زمینه پرداخت زکات تقدیر کرده و بر ادامه دار بودن این فرهنگ سازی و برنامه سازی در جهت تبیین نحوه پرداخت و هزینه زکات در استان تاکید کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان نیز در این جلسه با اشاره به این که در سال گذشته ۴۲ میلیارد تومان میزان زکات ثبت شده و جمع آوری شده بود که ۲۱ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است.
آقای سهندی افزود: ۹۰ درصد زکات جمع آوری شده در سال ۹۸ به فقرا و نیازمندان اهدا شد و ۱۰ درصد دیگر نیز به طرح های علم المنفعه اختصاص پیدا کرده است.
وی ادامه داد: ۲۷ میلیارد تومان از مقدار زکات جمع آوری شده در سال گذشته در موضوع زکات واجب بود و ۵ میلیارد تومان دیگر نیز زکات مستحبی و مابقی زکات فطریه و دیگر موارد را شامل می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره گفت: آذربایجان غربی سال گذشته توانسته است در زمینه میزان جمع آوری زکات رتبه دوم کشور را از آن خود کند.
آقای سهندی افزود: بیش از ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات فطریه در استان در سال گذشته جمع آوری شده است.
همچنین در این جلسه از صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی و تعدادی از فعالان زکات استان نیز تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار