کد خبر: ۸۴۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۷ 26 April 2020

کارشناس شبکه افق میگوید یک نارنج، لیمو یا پرتقال را همراه خودتون داشته باشید و در هر مکان شلوغی بوی آنرا استشمام کنید تا به کرونا مبتلا نشوید!

شبکه افق سیما در کانال تلگرامی‌اش ویدیویی را منتشر و پین کرده در رابطه با رفرنس تاثیر بو کردن نارنج در درمان ویروس کرونا و تاکید کرده که رایحه درمانی با اسانس طبیعی مرکبات از راههای تایید شده پیشگیری از کرونا توسط وزارت بهداشت است.

رفرنس مورد اشاره هم کتاب اکسیر اعظم جلد چهارم صفحه ۲۲۴ می‌باشد که در این کتاب ذکر شده بوییدن نارنج و برگ آن و همچنین لیمو موثر در جلوگیری از وبا است.

 بوییدن نارنج، راهکار پیشگیری از کرونا در صداوسیما!

واقعاً نمیدانیم براساس کدام تحقیق علمی وبا که بیماریی گوارشی است و باعث اسهال میشود و غالبا از طریق خوردن آب و غذای آلوده منتقل میشود میتواند درمانی مشابه با ویروسی تنفسی مثل کروناویروس داشته باشد.

ضمنا هم نمیدانم اگر بوییدن نارنج و لیمو چنان در پیشگیری از وبا موثر است، چرا حدود یک میلیون نفر از ایرانی ها (ده درصد جمعیت کشور) به خاطر وبا و بیماریهای عفونی کشته شدند و چنان وضعیت نابسامان بوده که امیرکبیر دستور اجرای قرنطینه در کشور داد.

لینک زیر آدرس تحقیقی است در ارتباط با کشتار بیماریهای عفونی و ناکارآمدی حکومت قاجاریه در کنترل بیماری‌ها،توسط اساتید تاریخ دانشگاه اصفهان.

http://jhr.ui.ac.ir/article_16526.html

 دفاعیات عوام فریبی که در تلویزیون (شبکه افق) برای پیشگیری از کرونا بوییدن نارنج را توصیه کرده بود!

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار