رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز هم در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر میوه و تره بار به اندازه کافى در میدان وجود دارد، مى گوید: کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که مغازه داران چندان فروشى نداشته باشند.
کد خبر: ۸۴۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 22 April 2020

تابناک فتارس به نقل از ایلنا: هاشم حالا حدود یک ماه است که رنگ میوه و میوه فروشی را ندیده و می گوید: « برای عید مقداری میوه خریدم و با بحرانی شدن کرونا در شیراز از خرید میوه منصرف شدم ؛ از طرفی هم حقوق فروردین و اسفند را خرج مواد بهداشتی که هر روز گران‌تر می شوند،کردم؛ تقریبا چیزی برایم باقی نمانده بجز شرمندگی جلو زن و بچه‌ام...»

این کارگر روز مزد می گوید: « برای ما کارگران روزمزد قبل و بعد از کرونا ندارد از نیمه دوم سال گذشته تا امروز با سختی های زیادی برای بدست آوردن مایحتاج زندگی مواجهیم؛ قبل از بحران این ویروس هم صبر می کردم تا آخر شب که بعضی میوه ها قیمت هایش نصف می شود، میوه بخرم؛که تقریبا همه‌شان هم خراب بود...»

نبود مشتری صیفی‌جات و عرق هاى گیاهى

مدیر توسعه و بازرگانى سازمان جهاد کشاورزى فارس با ابراز نگرانی از اینکه شیوع بیمارى کرونا باعث شد که بازار فروش محصولات کشاورزى و صیفى جات، بدترین روزها را سپرى کند ،مى گوید: در شرایط فعلى شیوع کرونا بسیارى از فعالیت ها را متوقف و بسیارى از محصولات کشاورزى روى دست کشاورزان مانده است.

صمد رنجبری در گفت و گو با«ایلنا» ادامه می دهد: در حال حاضر بیشتر محصولات کشاورزى مانند سبزىجات، صیفی‌جات، گل، گیاهان دارویى و...... که در شهرستان ها تولید مى شود و کالاهایى که در انبار و سردخانه ها وجود دارد، به دلیل نبود بازار مشتری ندارد.

وى مى افزاید: با توجه به اینکه در حال حاضر در فصل تولید بعضى از محصولات مانند گل محمدى و عرق هاى گیاهى در شهرستان هاى فیروزآباد و میمند قرار گرفته‌ایم، نبود بازار و مشترى باعث شد که تولید‌کنندگان این محصول با کسادى بى سابقه مواجه شوند.

 

بانک ها به کشاورزان مهلتى سه ماهه بدهند

مدیر توسعه و بازرگانى سازمان جهاد کشاورزى فارس می گوید: مقرر شده دولت برای حمایت از کشاورزان و باغداران اقداماتى مانند بازپرداخت تسهیلات، بخشودگى سود و کارمزد تسهیلات و به تعویق انداختن اقساط به مدت سه ماه انجام دهد.

رنجبرى در ادامه با اشاره به اینکه بازار صادراتى محصولات استان کامل تعطیل شده ، مى گوید: این در حالى است که تقاضا در بازار داخل هم به شدت کاهش داشته است.

کاهش شدید قدرت خرید مردم

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز هم در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر میوه و تره بار به اندازه کافى در میدان وجود دارد، مى گوید: کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که مغازه داران چندان فروشى نداشته باشند.

جواد عدلو با اشاره به اینکه در پایان فصل میوه و مرکبات قرار داریم، مى افزاید: این موضوع باعث گران تر شدن قیمت مرکبات از جمله پرتقال و نارنگى شده است و قیمت یک کیلو پرتقال را حدود سه هزار تومان افزایش داده است.

وى با اشاره به اینکه در حال حاضر نبود قدرت خرید مردم باعث شده که مغازه هاى میوه فروشى در شیراز پر از میوه و محصول باشد، مى گوید: این مهم سبب شده که مغازه داران در بخش فروش هم با مشکل مواجه شوند.

صادرات میوه در استان متوقف است

عدلو ادامه می دهد: بسیارى از میوه فروشان در سطح شهر شیراز به دلیل نداشتن درآمد مغازه‌هایشان را تعطیل کرده اند و بسیارى از آنها نیز از ادامه فعالیت دست کشیده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار