رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از حضور ۶۰ درصدی دانشجویان این دانشگاه در کلاس‌های درس مجازی خبرداد.
کد خبر: ۸۴۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 21 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،فرهاد گل محمدی، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و آغاز آموزش‌های مجازی دانشگاه آزاد کرمانشاه از 16 فروردین، اظهارکرد: از زمان شروع این نوع از آموزش ها در دانشگاه روزانه نزدیک به 650 کلاس درس برگزار می‌کنیم.

وی از حضور 60 درصدی دانشجویان در این کلاس‌ها خبرداد و تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی‌ و اقدامات انجام شده توانسته‌ایم 90 درصد از کلاس‌ها را در این مدت برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد استان کرمانشاه اضافه کرد: اکثر کلاس‌هایی هم که در این مدت برگزار نشده‌، کلاس‌های عملی، پروژه‌ای و یا کارگاهی هستند که برای چگونگی نحوه برگزاری آنها منتظر دستورالعمل سازمان مرکزی هستیم.

وی افزود: اگر شرایط به همین شکل پیش برود و کماکان شاهد تداوم شیوع بیماری کرونا باشیم، تا پایان خرداد تمامی کلاس‌ها را به شکل مجازی برگزار می‌کنیم.

گل محمدی به وجود برخی ضعف‌های زیرساختی در برگزاری کلاس‌های مجازی و نگرانی دانشجویان اشاره کرد و گفت: هرچند برگزاری این نوع از کلاس‌ها به دلیل ضعف زیرساختی‌هایی که از قبل داشته ایم با مشکلاتی مانند کم بودن پهنای باند و اشکالات سیستمی مواجه است، اما اگر احساس نیاز شود، کلاس‌های جبرانی مجازی را هم برای دانشجویان برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه با تاکید براینکه هیچ دانشجویی در دانشگاه آزاد استان به دلیل غیبت در کلاس درسی از آن واحد حذف نمی‌شود، عنوان کرد: البته اساتید این امکان را دارند که از حضور دانشجویانی هم که در کلاس‌ها هستند، اطلاع پیدا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد استان به مشکل برخی دانشجویان برای ورود به کلاس‌های مجازی هم اشاره کرد و گفت: اگر دانشجویی مشکل مالی نداشته و نتواند وارد این کلاس‌ها شود، می‌تواند از طریق لینک https://t.me/Imsiauksh به کانال کمیته آموزش مجازی دانشگاه آزاد استان وصل شده و مشکلات ورود خود به سامانه را آنجا رفع کند.

وی اضافه کرد: دانشجویانی هم که به دلیل بدهکاری مالی نمی‌توانند در کلاس‌های مجازی حضور پیدا کنند، تا 15 اردیبهشت فرصت دارند تا با مراجعه به سایت وزارت علوم به آدرس bp.swf.ir برای اخذ وام دانشجویی ثبت نام داشته باشند.

گل محمدی در ادامه از در نظر گرفتن تسهیلات آموزشی برای دانشجویان این دانشگاه هم خبرداد و گفت: اگر دانشجویی در این ترم نتواند در سه درس خود نمره قبولی بگیرد، در نیمسال بعدی می‌تواند آن سه درس را بصورت رایگان انتخاب و در کلاس‌های حضوری آنها شرکت کند. نمره ای هم که در این کلاس‌ها می‌گیرد، جایگزین نمره قبلی او خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار