مجید مسلمی‌راد به رویکرد افزایش میزان خرید‌های توافقی انواع محصولات کشاورزی در سطح استان اشاره کرد و گفت: سیاست خرید توافقی دارای کارکرد مطلوبی در زمینه بازاررسانی محصولات کشاورزی است بنابراین افزایش سالیانه میزان این خرید‌ها مد نظر قرار دارد.
کد خبر: ۸۴۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 19 April 2020
مدیر تعاون روستایی استان همدان از خرید توافقی ۲۳۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در همدان خبر داد.
خرید توافقی ۲۳۵ هزار تن محصول کشاورزی در همدان

به گزارش فارس، مسلمی‌راد اظهار کرد: سال گذشته ۲۳۵ هزار تن انواع محصول کشاورزی توسط شبکه تعاونی‌های کشاورزی، روستایی و تولید از کشاورزان استان خریداری شد.

وی افزود: خرید توافقی محصولات امری مهم در صیانت از منافع کشاورزان بوده و از افت قیمت جلوگیری می‌کند.

مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: این خرید با کاهش واسطه‌گری در بخش کشاورزی سبب ایجاد تعادل در قیمت برای تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان خرید توافقی به محصولات جو، ذرت، سبوس و شیر اختصاص دارد اظهار کرد: خرید توافقی توسط تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله تعاونی‌های روستایی، کشاورزی و تولید در سطح استان انجام می‌شود.

مسلمی‌راد اضافه کرد: از جمله خرید‌های توافقی انجام شده در سال گذشته می‌توان به حدود ۲۰ هزار تن شیر، ۴۱ هزار تن کنجاله سویا، بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ تن گوجه‌فرنگی و ۶ هزار و ۵۰۰ تن ذرت علوفه‌ای اشاره کرد.

وی در ادامه از خرید ۳ هزار و ۱۰۰ تن یونجه، بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ تن سبوس، یک‌هزار و ۳۰۰ تن پرتقال خبر داد که به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

مسلمی‌راد خرید توافقی را در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره‌برداران بخش کشاورزی موثر دانست و گفت: خرید توافقی در تمام شهرستان‌های استان صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: شهرستان ملایر با بیش از ۲۹ هزار تن خرید توافقی بیشترین میزان خرید توافقی را به خود اختصاص داده است.

مسلمی‌راد به رویکرد افزایش میزان خرید‌های توافقی انواع محصولات کشاورزی در سطح استان اشاره کرد و افزود: سیاست خرید توافقی دارای کارکرد مطلوبی در زمینه بازاررسانی محصولات کشاورزی است بنابراین افزایش سالیانه میزان این خرید‌ها مد نظر قرار دارد.

وی در پایان سخنانش گفت: شبکه تعاونی‌ها نیز باید برای بازاررسانی محصولات کشاورزی بویژه محصولات دارای مزیت هر شهرستان برنامه داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار