رییس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: بزودی اساتید و محققان گروه شیمی این دانشگاه نوعی الکل از خرمای خاصی در سیستان و بلوچستان تولید و روانه میدان مقابله با کرونا می‌کنند.
کد خبر: ۸۳۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱ 14 April 2020

دکتر سلطانعلی میر اظهار داشت: در این زمینه تاکنون تحقیقات و مطالعات انجام شده نتایج مثبت داشته و هم اینک در حال برآورد هزینه‌ها هستیم و بزودی تولید آغاز می شود.

وی افزود: همچنین کارگاه تولید ماسک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان فعال شده است.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه و حتی قرنطینه و تعطیلی کلاس‌ها در واحدهای این دانشگاه در استان و هماهنگی هایی با ستاد کرونا و ستاد بحران سیستان و بلوچستان انجام شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان افزود: یکسری تصمیم گیری‌ها قبل از شیوع ویروس کرونا انجام شد تا اتفاقی متوجه جامعه آماری این دانشگاه شامل بیش از ۳۰ هزار دانشجو و نزدیک به سه هزار کارمند و استاد نشود.

وی بیان کرد: در روزهای نخست شیوع این بیماری در تماس با استاندار و رییس ستاد مقابله با کرونا و رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آمادگی این دانشگاه را برای در اختیار گذاردن تمام سوله های ورزشی، اماکن، کلینیک و مجتمع های اقامتی به ستاد ملی بحران کرونا اعلام کردیم که اعلام شد وضعیت به حد بحران نرسیده و تنها به تخت نیاز است که ۲۵۰ تخت به ستاد بحران و ستاد کرونا زاهدان کمک کردیم.

دکتر میر ادامه داد: گروه های جهادی و سلامت دانشگاه از جمله مجموعه کلینیک، پزشکان، دانشجویان و بسیج دانشگاه نیز اقدام به ضدعفونی اماکن و معابر و تهیه اقلام بهداشتی که به صورت خودجوش فراهم شده بود کردند.

وی گفت: همچنین یکسری کارهای تحقیقاتی و پژوهشی دیگری توسط دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان در حال انجام است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان افزود: این دانشگاه پروژه دیگری با عنوان تولید ماسک را در دست اقدام دارد که در صورت تولید در اختیار دانشگاه و کادر درمانی و مراکز درمانی و مردم قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: با ایجاد کارگاه تولید ماسک در سطح واحد زاهدان بخش زیادی از نیاز استان و دانشگاه تامین خواهد شد.

میر ادامه داد: همچنین دانشگاه آزاد اقدام به چاپ مقاله و طرح پژوهشی با کمک بعضی از اساتید چینی و مالزی کرده که امتیاز بزرگی برای سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: مقاله در مورد کرونا توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد چاپ شده که جنبه جهانی و اعتبار علمی دارد و به لاتین است و هم اینک نیز اقدامات علمی، فرهنگی و تحقیقاتی در مورد بحران کرونا توسط شرکت های داخلی، دانشبنیان، مراکز رشد و تحقیقاتی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان افزود: بحران ها می توانند یک فرصت باشند و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند تا در آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

وی ادامه داد: اقلام ضروری مانند الکل و ماسک بگونه ای است که حتی در شرایط غیر بحران هم به آنها نیاز است و به عنوان محصولات استراتژیک هستند که باید اقدام به تولید آنها کرد.

میر با اشاره به برگزاری کلاس ها نیز گفت: تقریبا ۸۵ درصد کلاس ها به صورت صوتی و آنلاین براساس برنامه ای که از قبل برای دانشجویان پیش بینی شده بود در همان ساعت به صورت مجازی در سطح استان در حال برگزاری است که این امر نیز برای سیستان و بلوچستان یک فرصت بود تا کلاس های مجازی را پای کار بیاوریم و در شرایط عادی نیز بتوانیم اینکار را انجام دهیم.

وی بیان کرد: با اجرای طرح کلاس مجازی، از این پس کلاس پردیس ها با مساحت زیاد و ۴۰۰ دانشجوی خارجی، دانشجوی پزشکی و اساتید پروازی به صورت مجازی بسیار راحتتر برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان افزود: هم اینک کلاس ها و آموزش تعطیل نیست و طبق برنامه های پیش بینی شده امتحانات نیز برگزار خواهد شد و اگر شرایط عادی شود کسانیکه کار عملی دارند تا قبل از امتحانات در صورت امکان برای کار عملی وارد دانشگاه می شوند.

وی گفت: بالای ۳۵ مرکز آموزشی در سطح استان و ۳۰ هزار دانشجو به صورت مجازی حتی در ایام تعطیلات آموزش را فرا گرفتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار