اولین جلسه ستاد ساماندهی مشارکت های مردمی برای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری و ایجاد همدلی و همراهی برای مشارکت در رزمایش گسترده کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان معیشتی ناشی از کرونا در کرمانشاه تشکیل شد.
کد خبر: ۸۳۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 13 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در این جلسه مشارکت مردم، خیرین و‌ مسوولین را در بحرانها یادآور شد و اظهار داشت: برگزاری این رزمایش سبب خواهد شد خاطره ی خوبی در ذهن مردم شکل بگیرد، در زمان جنگ نیز تیم هایی به عنو‌ان پشتیبان همواره از صف مقدم مبارزه حمایت می کردند و امروز نیز همه اقشار از ایثارگران و جهادگران سلامت و کادر بهداشتی و درمانی حمایت خواهند کرد.

وی افزود: امروز نیز درگیر نبرد سختی هستیم و علاوه بر مبارزه با کرونا در جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه نیز وظیفه حل مشکلات مردم را داریم و با همدلی، عزم راسخ و‌ تلاش و کوشش مردم می توانیم مشکلات پیش رو را حل کنیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با همکاری و مشارکت مردم جلوه های زیبایی از نوع دوستی و همراهی را در کمک به بیماران و نیازمندان استان شاهد خواهیم بود.

مقام ارشد استان به مشارکت مردم و خیرین در رزمایش مواسات و همدلی اشاره کرد و تأکید کرد: هر صنفی می تواند نسبت به شناسایی واحدهای خسارت دیده از شیوع کرونا اقدام و در کمک رسانی پیشگام و پیشقدم شوند، در این راستا تشکل های مردمی، سازمان های مردم نهاد، بسیج، پایگاه های مقاومت و اصناف و‌ بازاریان دوباره با مردم پای کار آمده اند و در رفع این مشکل مددیار و‌ حامی بیماران، نیازمندان و افراد آسیب دیده معیشتی ناشی از کرونا هستند.

بازوند ادامه داد: انتظار داریم نیکوکاران و خیرین به کمک افرادی که توانایی مالی ضعیف تری دارند؛ پای کار بیایند و این همان پویش همدلی است که مساعدت و کمکی اثربخش برای آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا مبتلایان، کسب و کارها و نیازمندان معیشتی خواهد بود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مساجد برای ما سنگر هستند، گفت: اگر چه این روزها مردم در مساجد تجمع نمی‌ کنند، این مکان مقدس می تواند جایی برای ساماندهی کمک‌های مردمی باشند، پایگاه های مقاومت برای این همبستگی فراهم و حامیان به فقرا کمک کنند.

بازوند خطاب به مدیران ادارات گفت: تمام مدیران ادارات موظف هستند کارکنان خود را رصد کنند و در صورت مشاهده فرد درگیر با بیماری کرونا از آن حمایت کنند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه افراد در پویش همبستگی شرکت کنند، گفت: من، معاونان استاندار و تمام فرمانداران پنج روز از حقوق خود را به این پویش اختصاص می دهیم.

وی یادآور شد: انتظار داریم که کارمندان دولت نیز به سهم خود در این پویش شرکت کرده و برای مبارزه با بیماری کرونا همکاری کنند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه افراد نیازمند برای کمک رسانی باید شناسایی شوند، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به اقداماتی که تاکنون در راستای حمایت از نیازمندان انجام داده است بیش از ۹۰ درصد افراد واجد شرایط را می شناسد از این رو با همکاری کمیته امداد بهزیستی و دیگر نهادهای مربوطه به منظور شناسایی افراد نیازمند اقدام شود.

در نشست ستاد ساماندهی کمک‌های مقرر شد که کمک‌های نقدی مردم برای کمک به نیازمندان و افراد متاثر از بیماری کرونا به شماره های اعلام شده از سوی جمعیت هلال احمر، کمیته امداد، بهزیستی و سازمان بسیج مستضعفین واریز شود و سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه نیز در صورت تمایل برای جمع آوری کمک ها حتماً زیرنظر نهادهای نظارتی کار خود را انجام دهند.

همچنین مقرر شد که کمک‌های غیرنقدی در این زمینه با محوریت مساجد و توسط سازمان بسیج مستضعفین اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه جمع‌آوری شود.

 بوستان‌ها را خلوت کنید

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به ازدحام‌ جمعیت در بوستان‌های مرکز استان به مدیران شهرداری تذکر داد که هرچه زودتر زمینه خلوت کردن بوستان‌ها و محدودیت تردد در این مکان ها فراهم شود.

بازوند افزود: براساس تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونا کرمانشاه مقرر شد که ورود افراد به بوستان ها و تفرجگاه ها ممنوع شود.

وی افزود: شهرداری کرمانشاه تاکنون اقداماتی برای محدود کردن ورود به پارک ها انجام داده است اما همچنان شاهد ازدحام جمعیت در این مکان ها هستیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ازدحام در پارک ها منجر به اعتراض برخی شهروندان شده است، عنوان کرد: شهرداری کرمانشاه موظف است در روزهای آینده از ورود تجمع افراد در بوستان‌های کرمانشاه جلوگیری کند.

بازوند با بیان اینکه در ۲ روز گذشته برخی از اصناف فعالیت خود را از سر گرفته اند، گفت: صدور مجوز فعالیت برای برخی از صنوف و واحدهای تولیدی به معنی کاهش خطر کرونا در جامعه نیست از این رو مردم باید کماکان نکات با توصیه های مطرح شده عمل کنند.

وی افزود: در روزهای گذشته شاهد افزایش تردد مردم در خیابان ها هستیم که این موضوع نگران کننده است؛ در صورتی که مردم توصیه های بهداشتی را رعایت نکنند و همچنان به تردد بی مورد در سطح شهر ادامه دهند امکان دارد با شرایطی دشوار روبه رو شویم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: از دانشگاه علوم پزشکی و دیگر ارگان‌های نظارتی توقع داریم که بررسی های خود برای صنوف و بازاریان را با جدیت بیشتری انجام دهند تا از شیوع کرونا در جامعه بروز بحران جلوگیری شود.

آمار کرمانشاه در رابطه با کرونا دقیق است

بازوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انجام آزمایش کرونا از بیماران سرپایی در کرمانشاه گفت: آمار بیماران کرونایی در استان از دیگر نقاط دقیق تر است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه به عنوان پایلوت برای انجام تست کرونا از بیماران سرپایی در کشور انتخاب شده است، افزود: این‌کار شاید امار مبتلایان کرمانشاه را بالا ببرد اما در نهایت منجر به شناسایی بهتر بیمان کرونایی در سطح استان می شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به صحبت‌های سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر صعودی بودن روند شیوع بیماری کرونا در کرمانشاه گفت: باید علت افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا به سخنگوی وزارت بهداشت توضیح داده و نسبت به این موضوع با دقت بیشتری اطلاع‌رسانی شود.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار