مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به‌منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در بین باغداران و شاغلین در حوزه باغبانی استان، توصیه‌های بهداشتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۸۳۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲ 02 April 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، عزیز امانی گفت : تمامی باغداران و فعالین در حوزه باغبانی باید موارد بهداشتی زیر را در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت کنند:

هنگام‌ کار با کود،خاک و یا ابزارکار وسایرسطوح که امکان آلودگی وجوددارد، از دستکش استفاده کنند.

تا حد امکان از ابزارآلات کشاورزی (مانندقیچی واره و...) به صورت اشتراکی استفاده نکنند.بعد از اتمام کار تمامی ابزار های کار را ضدعفونی نمایند.

از سموم کشاورزی برای گندزدایی سطوح، ابزارها و محصولات استفاده ننماید واز مواد ضدعفونی کننده مجاز استفاده کنند.

حضور کارگران در باغ را محدود کرده و در صورت لزوم کارگران به صورت شیفتی و با رعایت همه موارد بهداشتی فاصله امن و نکات ایمنی در باغ حاضر شوند.
هرس کاران نیز همانند سایر کارگران لازم است فاصله خود را از همدیگر رعایت نمایند.

کارگرانی که تنگی نفس سرفه عطسه و تب دارند باید در خانه بمانند و تا زمان رفع کامل بیماری به محل کار نیایند.

از ظروف و کیسه های نو، سالم وتمیز برای حمل و بسته بندی محصولات استفاده کنید.

بعد از اتمام کار استحمام نمایند و لباس‌های آلوده خود را بشویند. همچنین لباس کارخود را از سایر لباس‌هایتان جدا کنند.

اب تمیز وصابون ، مواد شوینده کافی در اختیار افراد مشغول به کار در سطح باغ قرار داده شود. در باغ استفاده از ژل مخصوص برای ضدعفونی دست و ابزار کار مثل قیچی باغبانی و سطوحی مانند فرمان تراکتور باغی مناسب‌تر است .

توصیه های مرتبط با نحوه صحیح استفاده از دست در هنگام عطسه وسرفه و استفاده از دستمال کاغذی یا آرنج را به کارگران آموزش دهید.

آموزش کارگران در رابطه با اهمیت موضوع و بهداشت فردی و بهداشت محیط کار ، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری است.

گلخانه و سالن پرورش قارچ باید تهویه مناسب داشته باشد تا ازایجاد شرایط محیطی مناسب برای ویروس کرونا جلوگیری شود.
تمامی نهاده های مصرفی مثل گلدان ها، ظروف، کمپوست، خاک برگ ،ظروف مواد ضدعفونی کننده را قبل از ورود به گلخانه و سالن پرورش قارچ به طور کامل ضدعفونی کنید.

برای ورود به سالن پرورش قارچ یا گلخانه کفش مخصوص بپوشید . در ورودی گلخانه نسبت به تعبیه حوضچه مناسب برای گندزدایی کفش افراد یا لاستیک خودرو های وارده به محوطه واحد تولیدی اقدام نمایید.

در عرضه محصولات حد امکان از روش‌های الکترونیکی مبادله پول استفاده کنید.از مبادله پول نقد خودداری کنید و پس از مبادله اسناد و چک با استفاده از کارت بانکی، دست خود را ضدعفونی کنید.

از عرضه محصولات خوراکی گلخانه ای به صورت فله ای و روباز خودداری کنید.

ویروس کرونا در سطوح مختلف از چند ساعت تا چند روز زنده می ماند، بنابراین هر روز پس از ورود به گلخانه و سالن ، ابزار مورد استفاده مثل دستگیره درها، شیرآلات ،کلید برق، قفسه ها و پنجره ها و ابزارهای پرکاربرد و نظایر آن را با مواد ضدعفونی کننده و گندزدایی مناسب تمیز کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار