بارش باران تا روز جمعه در برخی نقاط آذربایجان غربی ادامه خواهد داشت .
کد خبر: ۸۳۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 01 April 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، براساس گزارش خبرنگاران ؛ شهرستان های سردشت ؛ سلماس ؛ ماکو بارش باران رخ داده است 

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر ادامه بارش‌ها و وزش باد در استان تا روز جمعه هفته جاری است.

 اشتاد  افزود: امواج بارش جدیدی وارد استان شده که موجب افزایش ابرناکی شده‌ است و احتمال بارش باران همراه با رگبار و رعد برق وجود دارد .

وی بارندگی‌ها را اغلب برای شهرهای جنوبی استان پیش‌بینی کرد و گفت: وزش باد در استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وجود دارد که در برخی اوقات شدید است. 

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان تکاب با پنج میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود، اضافه کرد: روز پنجشنبه بارش‌ها به طور موقت کاهش یافته و بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما نیز در استان رخ خواهد داد ولی محسوس نیست.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته افزود: دمای ارومیه مرکز استان بین چهار و ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود و تکاب با سه درجه، خوی و پلدشت هر دو با ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های سرد و کوهستانی کشور است که سالانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیمتر بارش برف و باران در آن ثبت می‌شود؛ سردشت پربارش‌ترین شهرستان بوده که سالانه بیش از هزار میلی‌متر بارش در آن گزارش می‌شود.

بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی این منطقه از نیمه دوم شهریور آغاز شده و تا اوایل خرداد ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار