برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به داخل خانه باید به چند نکته ساده را رعایت کنید.
کد خبر: ۸۳۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶ 25 March 2020

اتونشر// ۱۱ توصیه برای پیشگیری از انتقال ویروس به داخل خانه

به گزارش تابناک سمنان: در روز‌هایی که مجبور به نشستن در خانه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا هستیم، توجه به نکاتی که از سلامتی ما در خانه محافظت می‌کنند، بسیار ضروری است. توجه داشته باشید که این روز‌ها تنها محیط امن برای شما خانه است و باید از رفتن به بیرون از آن پرهیز کنید.

در این مطلب ۱۱ توصیه برای روز‌های خانه نشینی جهت پیشگیری از ورود ویروس به داخل خانه ذکر شده است.

 

۱) سینک ظرفشویی را هر روز چندین بار با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید. ویروس کرونا بین ۳ تا ۲۸ روز روی سطوح استیل زنده می‌ماند؛ بنابراین باید مرتب سینک را شسته تا از ویروس گندزدایی شود. توجه داشته باشید که ویروس از طریق سینک به غذایتان منتقل نشود.

۲) خانه را گرم نگه دارید؛ چرا که ویروس در محیط‌های گرم دوام کمتری دارد.

۳) از بودن در محیط‌های مرطوب پرهیز کنید. ویروس در محیط‌های مرطوب طولانی مدت زنده می‌ماند. مناطقی نظیر سینک ظرفشویی، دستشویی و حمام را با برقراری تهویه مناسب خشک نگه دارید. روزی چندین بار پنجره‌ها را باز گذاشته و هوای خانه را عوض کنید.

۴) زمانی که تلویزیون روشن است، صفحه آن را ضدعفونی نکنید.

۱۱ توصیه برای پیشگیری از انتقال ویروس به داخل خانه

 

۵) احتمال ورود ویروس از طریق وسایلی که از بیرون وارد خانه می‌کنید زیاد است؛ بنابراین ضدعفونی و شست و شوی آن‌ها با آب گرم را بسیار جدی بگیرید.

۶) موادی که می‌خرید و قابل شست و شو نیستند مانند قند و شکر را حداقل ده روز در محیطی خشک نگه داشته تا ویروس روی آن‌ها از بین برود، سپس مصرف کنید. توجه داشته باشید که یخچال و فریزر عمر ویروس را افزایش می‌دهند.

۷) قبل از صرف غذا حتما آن را به خوبی گرم کنید تا ویروس‌ها از بین بروند. نان را قبل از مصرف داخل ماکروفر یا روی گاز گرم کنید.

۸) در طول روز مایعات گرم بنوشید.

اتونشر// ۱۱ توصیه برای پیشگیری از انتقال ویروس به داخل خانه
۹) میوه‌ها و سبزی‌ها را به خوبی ضدعفونی کنید. حتی ضدعفونی را برای میوه‌هایی که پوستشان خوردنی نیست مانند پرتقال هم انجام دهید؛ چرا که ممکن است هنگام برش ویروس به داخل میوه راه پیدا کند.

 

۱۰) به دیدن اقوام و دوستانتان نروید و به آن‌ها بگویید، چون دوستشان دارید این کار را انجام می‌دهید. هم چنین به آن‌ها تاکید کنید که به دیدنتان نیایند. این موضوع بسیار جدی است.

۱۱) در این دوران آرامش خود را حفظ کنید و به این فکر کنید که زمانی این وضعیت به پایان می‌رسد و می‌توانید دوباره روز‌های شادی را برای خود رقم بزنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار