عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه دولت باید گشایش‌های اقتصادی بیشتری ایجاد کند، ابراز داشت: به‌منظور ضرورت قطع وابستگی به نفت باید تولید محصولات پتروشیمی و فراورده‌های نفتی در دستور کار قرار گیرد؛ در این میان بهانه‌های مختلف مانند مقرون به صرفه نبودن تولید محصولات پتروشیمی و طی مسیر خام‌فروشی پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۸۳۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 23 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:جعفر قادری با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ با عنوان "جهش تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: خطاب رهبری برای تحقق شعار سال صرفا به یک قوه نیست؛ بلکه هم سه قوا و هم نهادهای خارج از سه قوه و هم خود مردم مد نظر هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز لازمه تحقق جهش تولید را همیاری مردم عنوان کرد و ابراز داشت: افزون بر حاکمیت،‌ مردم نیز با مصرف نکردن کالای خارجی و کمک به چرخه اقتصاد داخلی باید در ایجاد اشتغال و قطع وابستگی‌ها یاری‌رسان حاکمیت باشند.

وی افزود: اینکه مردم کالای ایرانی مصرف نکنند و انتظار داشته باشند اشتغال رخ دهد و وابستگی‌ها کم شود، درست نیست.

قادری با بیان اینکه همه سیاست‌ها باید برای تحقق جهش تولید به کار گرفته شود، عنوان کرد: مجموعه سیاست‌های پولی، مالی، ارزی، گمرکی و قیمتی و نیز دیگر سازوکارهای حاکم بر بازار، همگی باید در خدمت تحقق جهش تولید باشد.

عضو منتخب مجلس یازدهم ابراز داشت: البته مجلس به تنهایی قادر به انجام این کار نیست و دولت، قوه قضاییه، شورای نگهبان و همچنین فعالان اقتصادی باید با احساس مسوولیت خلاهای قانونی را متذکر شوند.

قادری با بیان اینکه اساس تدوین آیین‌نامه‌ها و برنامه‌ریزی زمانی و مقررات باید سرعت‌بخشی به تحقق شعار جهش تولید باشد، گفت: در این زمینه تنها با محدودیت‌های داخلی مواجه نیستیم، بلکه تحریم‌ها هم موازی با مسائل و مشکلات بحث‌های سیاسی باعث ایجاد محدودیت‌ها شده است.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت کنونی کشور چه در عرصه‌های داخلی و چه خارجی به‌خوبی استفاده شود و در صورتی‌که اجماع رخ دهد و شعارها در عمل نیز محقق شود، می‌توان انتظار داشت حمایت از تولید با سرعت رخ دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه دولت باید گشایش‌های اقتصادی بیشتری ایجاد کند، ابراز داشت: به‌منظور ضرورت قطع وابستگی به نفت باید تولید محصولات پتروشیمی و فراورده‌های نفتی در دستور کار قرار گیرد؛ در این میان بهانه‌های مختلف مانند مقرون به صرفه نبودن تولید محصولات پتروشیمی و طی مسیر خام‌فروشی پذیرفتنی نیست.

نماینده منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم عنوان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و به کار گیری همه مجموعه‌ها می‌توان از اقتصاد تک‌محصولی مبتنی بر نفت خارج شد و بر مدار اقتصاد غیر وابسته به نفت حرکت کرد.

قادری استفاده از تجربیات گذشته را برای تحقق جهش تولید ضروری دانست و گفت: تجربه‌های سال‌های پیشین باید کمک کند از ظرفیت‌های داخلی و متخصصان به‌منظور کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی استفاده کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ به ارزیابی میزان پیشرفت شعار رونق تولید پرداختند و با اشاره به گزارش های موثق، از بازگشت به کار برخی کارخانه‌های راکد یا تعطیل و افزایش ظرفیت تولید بعضی از واحدها، گفتند: این گزارش‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۸ علاوه بر استقبال صاحب‌نظران از شعار رونق تولید، در عمل نیز از آن استقبال شد و با کار و تلاش دستگاه‌های مختلف، تولید تا حدودی به راه افتاد البته اثر آن در زندگی مردم محسوس نشد.

ایشان با تاکید بر اینکه باید با کار ۱۰ برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر گذار باشد، فرمودند: مسائل اقتصادی کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسب‌ وکار» اما نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی به رسم هر سال با نام‌گذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید»، مسیر حرکت یک‌ساله‌ کشور را مشخص و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار