استاندار مرکزی:
سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال 1399 ، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید گفت: مردم استان مرکزی سال 98 را با همه فراز و نشیب‌ها با موفقیت و با همت والا پشت سر گذاشتند و امیدواریم سال ۹۹ سال خوب و پربرکتی برای مردم عزیز ایران اسلامی و مردم استان مرکزی باشد.
کد خبر: ۸۳۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹ 20 March 2020

به گزارش تابناک مرکزی آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: سال ۹۸ برای مردم کشور و استان مرکزی با فراز و نشیب‌های متعدد همراه بود و در ابتدای سال ۹۸ بارش‌های پرحجم بهاری را شاهد بودیم که هم نعمت خداوندی بود و هم دربرخی مناطق این استان خسارت‌هایی را ایجاد کرد که با حضور ستاد بحران استان مرکزی و همدلی مردم کنترل شد.

وی بیان کرد: باران‌های بهاری سال ۹۸ برای استان مرکزی یک نعمت بزرگ بود که موجب پرشدن سدها شد و اراضی کشاورزی این استان محصول خوبی داشتند و در بخش بازسازی و نوسازی خانه‌های روستایی یک تحول بسیار خوب در استان مرکزی رقم خورد که به واسطه آن پنج هزار واحد مسکونی نوسازی و بهسازی شد و این یکی از بهترین عملکردهای نوسازی روستایی در سال‌های اخیر بود که دولت نیز تلاش‌های زیادی در این راه به کار گرفت.

استاندار مرکزی ادامه داد: بحث رونق و تولید اشتغال که نامگذاری سال ۹۸ بود، با جدیت دنبال شد و  به رقم همه فشارها و تحریم‌های ظالمانه‌ای که توسط آمریکا متوجه کشور شد و تمرکز آن بر مردم بود، شاهد موفقیت های خوبی در تولید و رونق اقتصادی بودیم که همه به عزم و همت همه مردم به ویژه تولیدکنندگان، کارگران و دست اندرکاران و سرمایه گذاران در امر تولید محقق شد.

آقازاده تصریح کرد: در سال ۹۸ استان مرکزی به مرز یک میلیارد دلار در صادرات غیرنفتی رسید که این امر نیز یکی دیگر از موفقیت‌ها بود که با وجود آن‌که تحریم‌ها به شدت حداکثری رسیده بود اما تولیدکنندگان این استان رکورد صادرات ۹۷ را حفظ کردند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته حوادث تلخی از جمله ترور یکی از فرزندان و خادمان این ملت مرحوم شهید سپهبد قاسم سلیمانی را شاهد بودیم که به دست رژیم خون‌خوار و سربازان تروریست آمریکایی به شهادت رسید و ملت ایران را دغدار کرد.

استاندار مرکزی گفت: ملت ایران در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اشلامی با حضور میلیونی خود سردار عزیز و فرزند این آب و خاک را بدرقه کردند و هم در پاسخ به اقدام تروریسی آمریکا که پایگاه‌های آمریکا در منطقه بمبارن شد و خسارت های سنگینی بر آنها وارد شد، در دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخ محکمی را با حضور گسترده خود به دشمنان دادند.

آقازاده گفت: امید است با این پاسخ‌ها و پیام‌های ملت قهرمان ایران، گوش شنوایی برای دشمنان باشد و دشمنان دست از دسیسه توطئه و جنگ افرزوی بردارند.

وی عنوان کرد: در پایان سال ۹۸ انتخابات سراسری مجلس شورای اسلامی در کشور و استان مرکزی برگزار شد و برگ زرین دیگری از حضور مردم در صحنه های انقلابی و سیاسی خلق شد که با این انتخاب و انتخاباتی که برگزار می شود، مردم رای به تعیین سرنوشت خود می‌دهند.

استاندار مرکزی افزود: در روزها و هفته‌های پایانی سال نیز کشور و استان مرکزی مصادف با هجوم ویروس کرونا به عنوان میهمان ناخوانده شد که خسارت‌هایی در معیشت، اقتصاد، آموزش دانش آموزان و دانشجویان و هم به جان و سرمایه‌های معنوی این کشور و پزشکان و پرستاران وارد کرد.

آقازاده بیان کرد: این خسارت‌ها هرچند سنگین است اما مردم با مقاومت خود به رقم تحریم‌ها  و برخی کمبودها که اقلام مصرفی از جمله مواد ضدعفونی و ماسک بود، این بیماری را پشت سر می‌گذارند.

وی گفت: اوج و پیک این بیماری با تلاش پزشکان و پرستاران کادر درمانی و هر کسی که به نوعی در حال کمک برای مقابله با این بیماری است،پشت سر گذاشته می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: امید است در ایام نورز مردم تلاش کنند و توصیه‌های ایمنی را که برای سلامتی آنها تاکید شده توجه کنند و در ۲ هفته آینده و با حضور در خانه، نرفتن به سفر و نه گفتن به دید و بازدیدهای نوروزی، این بیماری از کشور عبور کند و دوباره همه به کار، زندگی، معیشت، درس، تحصیل و دانشگاه برگردند.

آقازاده گفت: انشالله سال ۹۹ همراه با برکات و نزولات خداوند باشد و عنایت ویژه خداوندی شامل حال همه اقشار مختلف مردم و کسانی که از این بیماری چه به لحاظ اقتصاد، سلامتی و با غم از دست دادن عزیز آسیب دیده‌اند، باشد و سال جدید همراه با سلامتی در اقتصاد، معیشت و مبارکی برای همه مردم ایران و استان مرکزی باشد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار