مراحل آواربرداری بیش از 11 درصد از واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله بخش قطور به اتمام رسیده و برای خسارت دیدگان 50 میلیارد ریال بیمه پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۳۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ 19 March 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در دو زلزله 4 و 7 دهم و 4 و 9 دهم روز 4 اسفند امسال به واحدهای مسکونی روستاهای بخش قطور خوی بین 50 تا 100 درصد خسارت وارد شد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بلافاصله بعد از این زمین زلزله ها عملیات آوار برداری در مناطق زلزله زده را با همکاری دستگاههای معین استان آغاز کرده است.


آقای بدلی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در گفتگو با خبر گذاری صدا وسیما گفت: این عملیات در بیست روز گذشته بدون وقفه ادامه داشته و با مشارکت مردم از روند خوبی برخوردار شده است.
وی افزود: تاکنون بیش از 11 درصد واحدهای مسکونی تخریب شده در روستاهای بخش قطور آوار برداری و کار پی کنی تعدادی از این واحدهای نیز آغاز شده است .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بابیان اینکه با ارزیابی کارشناسان باید در منطقه بیش از 4 هزار و 500 واحد تخریب شده آوار برداری شود گفت: تاکنون بیش از 500 واحد در روستاهای این بخش آواربرداری و بیش از 40 واحد پی کنی و آماده بازسازی شده و برای 60 واحد نیز نقشه احداث تهیه شده است.

آقای رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذرباجان غربی هم در بازدید از روند امداد رسانی به مناطق زلزله زده قطور از آغاز پرداخت خسارت واحدهای بیمه شده منطقه خبر داد و افزود: تاکنون 50 میلیارد ریال از محل برآورد خسارت واحدها توسط بیمه دانا به حساب خانوارها واریز شده و 70 میلیارد ریال دیگر نیز در مراحل اداری است که بزودی واریز می شود .
وی تصریح کرد :در 4 روز گذشته به ارزش 15 میلیارد ریال بسته ای غذایی و بهداشتی هم در بین 5 هزار و 100 خانوارمناطق زلزله زده توزیع شد .


دوزلزله 4 اسفند ماه واحدهای مسکونی بیش از 28 روستا را در بخش قطور تحت تاثیر خود قرار داد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار