ویروس کرونا، محیط های مرطوب را دوست دارد. اجازه دهید جاهایی مثل زیر سینک ظرفشویی، دستشویی و حمام، بیشتر هوا بخورند و خشک شوند.
کد خبر: ۸۳۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 19 March 2020

روزی چندین بار پنجره های خانه را باز کنید تا هوای داخل خانه عوض شود.لطفا این موارد را مورد توجه قرار دهید و به دیگران هم بگویید:

۱ - سینک ظرفشویی را مدام با آب گرم و مایع ظرفشویی، بشویید.

بیشترین مانایی ویروس کرونا روی سطوح استیل است. حواس تان باشد ویروس از سینک به ظرف های غذا منتقل نشود.

۲ - خانه را گرم نگه دارید. ویروس کرونا، در محیط گرم دوام کمتری دارد.

۳ - ویروس کرونا، محیط های مرطوب را دوست دارد. اجازه دهید جاهایی مثل زیر سینک ظرفشویی، دستشویی و حمام، بیشتر هوا بخورند و خشک شوند. روزی چندین بار پنجره های خانه را باز کنید تا هوای داخل خانه عوض شود.

۴ - موقعی که تلویزیون تان روشن است، صفحه آن را ضدعفونی نکنید.

۵ - هر چیزی از بیرون خانه می آید، به احتمال بالا، حامل ویروس کروناست. ضدعفونی یا شست و شوی آنها با آب گرم و صابون مایع را جدی جدی بگیرید.

۶ - هر چیز جدیدی که می خرید و قابل شست و شو نیست ( مانند قند و شکر ) را دستکم ۱۰ روز در محیطی خشک نگه دارید ( تا ویروس های احتمالی از بین بروند) و سپس استفاده کنید.

توجه: یخچال و فریزر، عمر ویروس را طولانی تر می کنند.

۷ - هر غذایی را قبل از خوردن، خوب داغ کنید.

نان را داخل مایکروفر یا داخل قابلمه دربسته داغ کنید.

۸ - مایعات گرم زیاد بخورید.

۹ - میوه ها و سبزی ها را ضدعفونی کنید. حتی میوه هایی مانند پرتقال که پوست شان خوردنی نیست، چون امکان انتقال ویروس هنگام برش، از پوست به داخل میوه هست.

۱۰ - به اقوام و دوستان پیامک دهید که چون دوست شان دارید، عید دیدنی شان نمی روید و انتظار هم ندارید آنها به دیدار شما بیایند. قصه مرگ و زندگی است.

۱۱ - به لطف خدا از این روزها عبور خواهیم کرد. به فردای کرونا و بازگشت به "زندگی زیبای عادی" فکر کنید و به این که چقدر دلخوشی های کوچک بود که اصلا متوجه شان نبودید. عهد کنید که بعد از کرونا، قدرشان را بدانید و از زندگی بیشتر لذت ببرید./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار