بارش باران و برف از بامداد روز شنبه در آذربایجان‌غربی آغاز شده‌ است.
کد خبر: ۸۳۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳ 14 March 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی افزود: این بارندگی‌ها تا آخر هفته در استان تداوم دارد و از اواسط هفته جاری با ورود سامانه بارشی قوی‌تر به منطقه این بارش‌ها تشدید می‌شود.
مهدی صابری با اشاره به اینکه سردشت با 24 میلمیتر بارش بیشترین بارندگی را در روز جاری داشت، گفت : میزان بارش در ارومیه به چهار میلیمتر رسید و این سامانه تا روز یکشنبه در استان فعال است و از روز سه‌شنبه دوباره سامانه بارشی جدیدی فعال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دمای بیشینه در روز شنبه همراه با کاهش بوده،اضافه کرد: از فردا از تعداد ابرها در استان کاسته می شود و دمای هوا افزایش می‌یابد.
صابری با بیان اینکه دمای ارومیه در 24 ساعت گذشته بین هفت و 16 درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود، اظهار داشت: شهرستان پلدشت گرم‌ترین شهر استان با دمای 20 درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.
وی ادامه داد: شهرستان چالدران نیز با دمای یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی زی شبانه روز گذشته بود.
اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.
آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.
بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار