نماینده ولی فقیه استان البرز
آیت‌الله حسینی همدانی در قالب خطبه مکتوب مطرح کردند بعضی ناجوانمردانه به باورها حمله می‌کنند با توکل به خدا و مدد اهل‌بیت کرونا را شکست می‌دهیم .
کد خبر: ۸۳۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 14 March 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ به دنبال تداوم تمهیدات بهداشتی و پزشکی برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا در شهرها و استان‌های کشور و برگزار نشدن نماز جمعه این هفته کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در قالب خطبه مکتوب، نکاتی را بیان کردند.

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ، اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ و صَلَّی اللَّهُ عَلی مُحَمَّد وَ آلِه الطّاهِرینَ

ایها المومنون و المومنات سلام‌علیکم

هفته سومی است که به جهت حمله گسترده ویروس اشغالگر منحوس کرونا نماز جمعه (مثل بعض از بخش‌های دیگر) در سراسر کشور تعطیل‌شده است. درنتیجه ارتباط هفتگی که از این طریق با مردم عزیزمان داشتیم قطع‌شده، البته راه‌های دیگر همچنان برقرار است. لذا چندخطی را به‌عنوان بیان مناسبت‌ها و مسائل روز قلمی می‌کنم.
۲۵ رجب شهادت امام کاظم علیه‌السلام است. ابعاد زندگی آن حضرت از وجوه مختلف در چند محور قابل‌بررسی است که به یک مورداشاره می‌کنم: امام علیه‌السلام با دقت تمام برای مقابله با عقاید منحرف و انواع نژادپرستی‌ها و افکار آلوده، برنامه‌ریزی فکری دقیقی را پایه‌ریزی کردند و در آگاهی بخشی به شیعیان درزمینه‌ی مسائل اعتقادی تلاش مدیریت‌شده‌ای انجام دادند. دستگاه حاکمه از عنصر تبلیغات برای تبلیغ افکار الحادی و کفرآمیز، و القاء به قلب و دل نوجوانان بهترین استفاده را می‌کرد.
امام کاظم علیه‌السلام با ادله محکم و متقن در مقابل پوچ‌گرائی و تبلیغات مسموم می‌ایستاد و با منطق قوی، عقاید پوچ آنان را از بین می‌برد. به‌طوری‌که گروه‌های زیادی به امام پیوستند و این امر بر حکومت گران آمد و خواستند با فشار و شکنجه اطراف حضرت را خلوت کنند و شیعیان را از عقیده حق منصرف کنند. امام علیه‌السلام از عنصر تقیه برای حفظ شیعه بهترین بهره را برد. تلاشی که دشمنان اسلام و مکتب اهل‌بیت برای از بین بردن دین داشتند از زمان انقلاب رسول خدا شروع شد و تا امروز ادامه دارد. وقتی نتوانستند اصل را از بین ببرند اقدام به تحریف کردند و ایجاد انحراف.
 امروز همان خط توسط اسرائیل و عربستان و اربابانشان آمریکا و انگلیس دنبال می‌شود. پول خرج می‌کنند. عِدّه و عُدّه خود را بکار می‌گیرند، فضاهای مختلف را بدست می‌گیرند و از هر روزنه‌ای که فکر می‌کنند موفق می‌شوند، اقدام می‌کنند تا شاید بتوانند در اراده محکم مردم رخنه‌ای ایجاد بکنند. اما مردم ما به حمدالله تا امروز در مقابل تمام دنیای استکباری با همه هزینه‌هایی که برایش داشته و دارد مثل کوه ایستاده‌اند و من‌بعد هم خواهند ایستاد.
تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و حتی این جنگ احتمالی بیوتکنولوژی (ویروس کرونا) هم اراده ملت ما را در پیمودن مسیری که توسط امام راحل قدس سره ترسیم‌شده و ادامه آن را خلف صالح او امام خامنه‌ای ادامه می‌دهد، سست نکرده و تا رسیدن به مقصد هم از پا نمی‌نشینند. در این مقطع تاریخی لازم است ایمان و اعتقادات خود را محکم‌تر کنیم و امیدواری به آینده و حسن ظن به خدای تعالی و وعده‌های ربانی را قلبا باور داشته باشیم. نگذاریم اطمینان و آرامشی که بانام و یاد خدا برای ما حاصل می‌شود با وسوسه‌های سامری گونه پلیدان که از طرق مختلف به‌خصوص فضای مجازی دائماً گوساله‌پرستی و کجی را تبلیغ می‌کنند و به دنبال گمراه کردن انسان‌ها و از بین بردن باورهای ناب هستند با بی‌توجهی از بین برود. راجع به دعا و توسل و بهداشت فردی و اجتماعی و امثال این‌ها که در دستورات دینی ما مطرح است شبهه درست می‌کنند. و حرف‌هایی می‌زنند. که البته پاسخ آن‌ها داده‌شده است.
اسلام عزیز به حفظ‌الصحه و سلامتی به‌شدت تأکید دارد. امیرالمؤمنین در بحبوحه جنگ از ظرف تَرَک دار آب نخوردند. اولیاء دین نظافت و پاکیزگی را نشانه ایمان می‌دانند، روایاتی که درباره لباس نیکو پوشیدن و عطر زدن و شانه کردن مو و امثال این‌ها هست را ببینید. شفا از طرف خداست ولو پزشک تشخیص می‌دهد و دارو می‌دهد اما اگر خدا نخواهد درمانی نیست. هوالشافی. آنکه استخوان شکسته را جوش می‌دهد خداست، جابر عظم کسیر حداست. اما خداوند دستور داد به خدمت پزشک برسید و عمل کردن به دستورات طبیب واجب است. بعضی ناجوانمردانه به باورها حمله می‌کنند. البته دشمنند و فرصت‌طلب اما شما بصیر باشید و در دام نیفتید. افکار را به سمت دیگری منحرف می‌کنند در مقابل نسخه خدا نسخه می‌پیچند. بلاها و ابتلائات در نظام هستی فلسفه‌ای دارد. مربوط به دیروز و امروز نیست در طول تاریخ بوده و تا قیامت هم ادامه دارد. آنچه مهم است نوع برخورد و بهره‌برداری از این بلاهاست. آیا باید سرخورده و ناامید شویم. یا آن را سر پل حرکات آینده قرار دهیم. آیا بلاها باید ارتباط ما را با خالق هستی، که جز خیر و صلاح برای ما نمی‌خواهد را از بین ببرد یا باید پیوند ما را عمیق‌تر کرده توحید در ما تقویت شود؟ در این امور کسانی که دستورالعمل‌هایی می‌دهند که موجب سست شدن ارتباط معنوی است قطعاً بیراهه می‌روند. خدای تعالی و هادیان جامعه که خودش فرستاده و نصب‌کرده، فراوان راهنمایی دارند مثلاً می‌گویند بلاها را با استغفار دفع کنید. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: درهای بلا و گرفتاری را با استغفار، به روی خود ببندید. اِدفَعوا اَبوابَ البَلاءِ بِالاِستِغفار. باید توسل به اهل‌بیت را فراموش نکنید و در این امر جدی باشید هرچه داریم از این خاندان است. امام صادق علیه‌السلام از پدر بزرگوارشان نقل می‌کردند که این دعا گنج است. فرمودند این دعا را سه بار در صبح و سه بار در شب (که خوب است بعد از نماز صبح و بعد از نماز مغرب باشد ترک نکنید.) اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِی دِرْعِکَ الْحَصِینَهِ الَّتِی تَجْعَلُ فِیهَا مَنْ تُرِیدُ. خدایا مرا در پوششی که هر بلا و آفتی حفظ می‌کند و هرکسی را بخواهی در آن قرار می‌دهی قرار بده. ‏این درس‌ها را امروز فراموش نکنیم، دوستان عزیزم تا می‌توانید به جلسات التجاء و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام به هر نحوی که می‌توانید بپردازید. بله امکان اجتماع وجود ندارد؛ اما می‌توانید ساعتی را مشخص کنید و با همین فضاهای مجازی که دارید دورهم باشید و از مجالس اهل‌بیت بهره ببرید. و بدانید هرگز نمی‌توانید خودتان کرونا را شکست دهید. چون خدا به خودتان واگذار می‌کند. هشتک خود را عوض کنید و دقیق بگوئید که با توکل به خدا و مدد اهل‌بیت و ولی‌عصر ارواحنا فداه کرونا را شکست می‌دهیم. همان‌طور که خرمشهر را خدا آزاد کرد.
خوب است در این روزها اهل ایمان مواظبت‌های لازم را نسبت به کسانی که احتیاجاتی دارند و مشکلات معیشتی پیداکرده‌اند به خاطر تعطیل شدن کارها، داشته باشند. محلات فعال باشند چند وقت قبل رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که مثل اول انقلاب کمیته‌های محلی احیاء شوند، که در این مسائل معمولاً وقتی کارها به مردم سپرده می‌شود نتیجه بهتر است.
جا دارد از دستگاه انتظامی، قضائی و تعزیرات که قاطعانه با فرصت‌طلبان منفعت اندوز، با زالوصفتان و محتکران برخورد می‌کنند تشکر کنم. و از همه عزیزانی که شبانه‌روز فعالند و شاید بعض آن‌ها دیده هم نشوند قدردانی کنم به‌خصوص از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی استان، از پزشکان و پرستاران که به‌واقع مبارزان خط مقدم جنگ این روزها هستند و در این چند وقت شهدایی هم تقدیم کرده‌اند.
در عملی خباثت آمیز ارتش بعث در ۲۵ اسفند سال ۶۶ به دستور صدام حلبچه بمباران شد که عده کثیری از دنیا رفتند. هم‌چنین شهادت مهدی باکری در سال ۶۳ و وفات یادگار امام را گرامی می‌داریم و برای آنان رفعت مقام از خداوند منان خواهانیم.
۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت است در سال ۱۳۲۹ در مجلس تصویب شد و چند سال بعد، اجرای قانون به مصدق سپرده شد. امیدواریم درس‌هایی که در این واقعه تاریخی از بدعهدی‌ها و اعتمادهای بی‌جا به بیگانگان گرفته می‌شود را مسئولین محترم فراموش نکنند.
راجع به جنایاتی که در هندوستان و سکوت مجامع بین‌المللی و جوامع اسلامی دارند در فرصت دیگر ان‌شاءالله. خداوند همه ما را مورد رحمتش قرار دهد و این بلیه را از سر مردم و مسلمین و جهان بردارد.
از خدای تعالی در این روزهای پایانی سال درخواست می‌کنم، سال آینده سالی پر از خیروبرکت و نشاط و سلامتی و فزونی نعمت باشد و همه مردم ایران در کنار خانواده ساعات خوش و با معنویتی را سپری کنند. وظیفه‌دارم در مظان اجابت دعا همه‌ی شما را دعا کنم، شما هم بنده را فراموش نفرمائید. والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.

حسینی همدانی

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار