در اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس بر ارائه خدمات غیر حضوری و پرهیز از حضور فیزیکی در شعبات این سازمان تاکیید شد.
کد خبر: ۸۳۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱ 11 March 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ؛ متن اطلاعیه به شرح زیر می باشد :

با توجه به لزوم تداوم تمهیدات لازم برای کنترل شیوع ویروس کرونا، کاهش ترددهای بیمه شدگان،کارفرمایان و مستمری بگیران سازمان تامین‌اجتماعی و جلوگیری از هرگونه وقفه در ارائه تعهدات قانونی، مقتضی است کلیه ادارات کل استانها و واحدهای اجرایی تابعه و همچنین کارگزاریهای رسمی تامین اجتماعی نسبت به رعایت موارد ذیل اقدام نمایند:

1‏- نیازی به مراجعه حضوری بیمه شدگان متقاضی بهره‌مندی از مزایای مستمری بازنشستگی جهت ارائه و ثبت درخواست مربوطه به واحدهای اجرایی ذیربط در اسفند ماه سال 1398 نبوده و در صورت احراز شرایط
مقرر قانونی، تاریخ ترک کار آنان به منزله تاریخ درخواست لحاظ خواهد گردید.ضمناً این قبیل از افراد تا پایان فروردین ماه سال 1399 می بایست به منظور پیگیری موضوع به آخرین شعبه دریافت کننده حق بیمه مراجعه نمایند.
تذکر: در خصوص بیمه شدگان با ماهیت اختیاری ، تاریخ احراز شرایط قانونی در
اسفند ماه سال 1398 به عنوان تاریخ درخواست برقراری مستمری لحاظ خواهد شد.
2‏- مهلت های مقررمربوط به فرآیندهای بیمه صاحبان حرف ومشاغل آزاد، ادامه بیمه بطور اختیاری ، باربران ، خادمین ثابت مساجد و قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار و ... اعم از مهلت درخواست،انعقاد قرارداد وپرداخت حق بیمه که از تاریخ 1‏/12‏/98 به بعد منقضی شده ، تا پایان فروردین ماه99 تمدید می گردد.
3‏- مهلت مقرر در برگ پرداخت حق بیمه بهمن ماه 98 بیمه شدگان توافقی فعال انفرادی ، رانندگان ، خادمین ثابت مساجد ، باربران ، کارگران ساختمانی و ... لغایت فروردین ماه99 تمدید می گردد.
4‏- در مورد آندسته از بیمه شدگانی که پایان مهلت مقرر ثبت اعتراض به آراء کمیسیونهای پزشکی بدوی آنان پس از تاریخ 1‏/12‏/98 بوده و موفق به ثبت اعتراض خود نگردیده اند ضرورتی به مراجعه جهت ثبت اعتراض نمی باشد. بدیهی است پس از عادی شدن شرایط ، رأی کمیسیون پزشکی بدوی مجدداً به آنان ابلاغ خواهد گردید.
5‏- با توجه به مهیا بودن الزامات و نرم‌افزار مورد نیاز جهت تحویل دفترچۀ بیمه در محل مورد درخواست بیمه شدگان و مستمری بگیران از طریق سامانه غیرحضوری، رویه انجام کار در اسرع وقت با محوریت اداره کل نامنویسی و حسابهای انفرادی تعیین و متعاقباً اعلام خواهد شد.
6‏- بسیاری از شرکتها، کارخانجات، موسسات دولتی و غیر دولتی، دستگاههای اجرایی و ... از کارکنان خود گواهی میزان سوابق پرداخت حق بیمه مورد تائید این سازمان را مطالبه می¬کنند، از آنجا که امکان مشاهده و اطلاع از سوابق بیمه شدگان و دریافت و تأیید آن از طریق اخذ کد رمز ویژه در سامانۀ غیرحضوری سازمان فراهم گردیده، لذا با تاکید بر استفاده از این امکان نیازی به حضور افراد در واحدهای اجرایی نخواهد بود.
7‏- کلیه بیمه شدگانی که به سوابق قابل مشاهده خود در سامانه غیر حضوری سازمان متعرض می‌باشند، می‌توانند مراتب اعتراض خود را از طریق امکان تعبیه شده در سامانۀ مزبور ثبت و شعب سازمان مکلف اند جواب لازم را نیز بصورت غیر حضوری در اسرع وقت ارائه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار