با افزایش ماشین الات، آوار برداری در مناطق زلزله زده بخش قطور خوی سرعت بیشتری گرفت.
کد خبر: ۸۲۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 09 March 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آواربرداری در کلیه روستاهای آسیب دیه از زلزله بخش قطور ادامه دارد و امروز پی کنی 14 واحد مسکونی تخریب شده در روستای کوتان آباد قطور آغاز شد.


بدلی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت : با پایان ارزیابی واحدهای آسیب دیده از زلزله چند روز است که آوار برداری در روستاهای آغاز شده است .


وی افزود: تاکنون آوار برداری 170 واحد در 7 روستای بیشتر آسیب دیده منطقه به اتمام رسیده است
بدلی تصریح کرد : با افزایش ماشین الات آوار برداری در منطقه سرعت گرفته و پی کنی تعدادی از واحدهای اماده و دارای نقشه که جانمایی شده اند نیز آغاز شده است .


مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: براساس ارزیابی بعمل آمده بیش از 5 هزار 570 واحد مسکونی ، تجاری و دامی در مناطق زلزله زده قطور مورد ارزیابی قرار گرفته که همه این واحدها نیاز به بازسازی دارند .


وی در مرحله آوار برداری همکاری مردم و خانواده های زلزله زده را در روند آور برداری ضروری دانست و افزود: برای بازسازی منطقه نیاز به 660 میلیارد تومان اعتبار است.


طلاب حوزه های علمیه آذربایجان غربی هم از آغاز آوار برداری در منطقه حضور یافته اند .


حجت الاسلام اکبرزاده مدیر حوزه علیمه امام خمینی خوی و مسئول اردوهای جهادی حوزه های علمیه استان گفت : از آغاز آوار برداری بیش از 7 گروه جهادی طلاب این حوزه ها در آوار برداری و ارائه خدمات فرهنگی و جذب کمک های مردمی به کمک زلزله زدگان منطقه شتافتند .


امروز همچین تعدادی سرویس های بهداشتی و حمام سیار کانکسی برای استفاده زلزله زدگان به روستاهای منطقه ارسال شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار