صبح امروز مراسم تشییع پیکر سیامند رحمان با حضور مردم ورزش دوست اشنویه و جامعه ورزشی برگزار شد.
کد خبر: ۸۲۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 02 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: کر سیامند رحمان قهرمان فقید جهان و پارالمپیک با حضور هزاران نفر از مردم قدرشناس و ورزش‌دوست آذربایجان‌غربی و شهرستان اشنویه برگزار و در آرامستان «خلیفه ملاخدر» شهر اشنویه به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر سیامند رحمان برگزار شد
در این آیین، «محمود خسروی وفا» رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران، «هادی رضایی» دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، شمار زیادی از ورزشکاران آذربایجان‌غربی و شهرستان اشنویه، نماینده مردم اشنویه و نقده در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار اشنویه، اعضای شورای شهر و مسوولان ادارات مختلف حضور داشتند.

پیکر پاک این ورزشکار صبح امروز با تشییع در مسجد محمد رسول‌الله (ص) این شهر با بدرقه مردم به سالن ۲ هزار نفری محلی که سیامند در آنجا تمرینات ورزشی خود را انجام می‌داد، حمل و سپس با همراهی مردم به آرامستان این شهر منتقل شد.

سیامند رحمان، قویترین مرد معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان، عصر روز گذشته، یکشنبه بر اثر ایست قلبی در منزلش در اشنویه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

«سیامند رحمان» در پاراالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پاراالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود.

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

«سیامند رحمان» ملی‌پوش پرافتخار پاراوزنه‌برداری ایران همچنین به عنوان یکی از ستارگان کمپین معرفی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شده بود.

وی همچنین چندین بار در نظرسنجی کمیته بین‌المللی پارالمپیک بهترین ورزشکار ماه انتخاب شده بود.

همچنین مراسم یادبود این جهان پهلوان از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ امروز دوشنبه ۱۲ اسفند در سالن ۲هزار نفری ورزش و جوانان این شهرستان برگزار می‌شود.


مراسم تشییع پیکر سیامند رحمان برگزار شد

عبدالسلام مام عزیزی فرماندار اشنویه گفت: در مزار سیامند رحمان یادمانی برای او ساخته خواهد شد.

فرماندار اشنویه اظهار کرد: با توجه به خطر ویروس کرونا از مردم درخواست کردیم که حضور کمتری در مراسم داشته باشند، اما با این وجود تعداد زیادی از شهروندان حتی از شهر‌های دیگر خود را به محل برگزاری مراسم رسانده‌اند.

مراسم تشییع پیکر سیامند رحمان برگزار شد

عبدالسلام مام‌ عزیزی تصریح کرد: قرار بود وزیر ورزش و جوانان و حضور داشته باشند، اما به دلیل شرایط جوی و مشکل کرونا این حضور منتفی شد.

او یادآور شد: پس از فروکش کردن بیماری کرونا در کشور، آیینی درخور شان «سیامند رحمان» با حضور مسوولان کشوری برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار