رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:مسافران ترکیه که از مبدا شهر قم عازم کشورشام بودند از مرز بازرگان خارج شدند.
کد خبر: ۸۲۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 27 February 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آقازاده گفت: چهارشنبه ۷ اسفند ماه پیرو اطلاع همکاران پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی بازرگان از حضور ۲۵ مسافر تابعه ترکیه که از مبدا شهر قم عازم ترکیه بودند و عدم پذیرش مرز ترکیه موجب تجمع آنان در مرز بازرگان گردیده بود، بلافاصله مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو و همکاران در پایانه مرزی حضور یافته و جزئیات ماجرا را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: این مسافران در گیت خروجی پایگاه مرزی توسط همکاران حوزه بهداشت مورد مراقبت قرار گرفته و از نظر علائم بالینی، تب و مراقبت سندرمیک بررسی گردیدند و با توجه به محل مراجعه (شهر قم) علیرغم اینکه هیچگونه علامت بالینی نداشتند به تمامی این مسافران ماسک داده شد.

آقازاده اضافه کرد: جهت تعیین تکلیف این مسافران و اقدامات پیشگیرانه کرونا ویروس بلافاصله جلسه‌ای اضطراری با حضور معاون فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان، بخشدار بازرگان، مدیر کل گمرک بازرگان، مدیر پایانه مسافربری، نهاد‌های امنیتی و انتظامی و شورای شهر بازرگان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: بر اساس تصمیم گیری‌های این جلسه، این مسافرین در یکی از هتل‌های بازرگان و تحت نظارت‌های امنیتی و بهداشتی اسکان داده شدند و مسئولین سازمان‌های مربوطه رایزنی‌های لازم را برای اخذ پذیرش برای این مسافران انجام دادند که از ساعت ۱۲ شب خروج این مسافران آغاز گردیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار