معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس از تشدید بازرسی‌ها بر میدان تره‌بار شیراز خبر داد.
کد خبر: ۸۲۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ 26 February 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: این روزها اگر سری به بازار میوه و تربار بزنیم با افزایش قیمت افسارگسیخته برخی از اقلام میوه مانند پرتقال، لیمو، سیر، زنجبیل و دیگر میوه‌ها و سبزیجاتی که برای مقابله با بیماری کرونا پیشنهاد می‌شود، مواجهیم.

این موارد در کنار افزایش قیمت ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده سبب گلایه مردم شیراز و استان فارس شده است. محمدابراهیم صداقت، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان فارس در این باره اظهار داشت: مردم نگران کمبود اقلام نباشند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی در حال تولید این نوع محصولات هستند، گفت: به تدریج موارد و اقلام لازم در بازار توزیع می‌شود و دستگاه‌های نظارتی و بازرسان نیز بر امر توزیع نظارت دارند.

 

صداقت با بیان اینکه نظارت بر داروخانه‌ها بر عهده علوم پزشکی است، افزود: بر دیگر واحدهای صنفی نظارت به صورت مستمر انجام می‌شود و در بررسی‌های چند روز اخیر تعداد محدودی از واحدهای صنفی متخلف نیز شناسایی و پرونده آنها به تعزیرات ارسال شده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت میوه به ویژه مرکبات بیان کرد: بازرسان سازمان صمت در میدان میوه و تربار مستقر شدند و بر نحوه توزیع و قیمت نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مرکباتی نظیر پرتقال براساس نرخ مصوب به فروش می‌رسد، اما درباره بازار لیمو شرایط اندکی متفاوت است به این دلیل که لیمو در بازار کم است و محصول عرضه شده نیز لیموی خارگ است.

صداقت با بیان اینکه به دلیل تقاضای زیاد این محصول در کل کشور دلالان و واسطه‌گران وارد میدان شدند، خاطرنشان کرد: سوءاستفاده این افراد سبب افزایش قیمت زیاد لیمو شده که به دلیل هجوم زیاد مردم نیز است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از بازرسان سازمان صمت بر میوه‌فروشی‌ها و میدان میوه و تربار نظارت می‌کنند، افزود: مردم نگرانی بابت اقلام و میوه نداشته باشند و نظارت نیز به صورت مستمر انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار