نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی: 4 کیلومتر باقی مانده از تونل انتقال کانی سیب تا اواسط سال آینده به اتمام می رسد.
کد خبر: ۸۲۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵ 25 February 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هم اکنون در تونل کانی‌سیب در سه شیف مشغول حفاری هستند گفت: نزدیک چهار کیلومتر از آن باقی مانده که به پایان برسد و پیش‌بینی می‌شود که در خرداد ۹۹ مورد افتتاح قرار گیرد.

فرهاد سرخوش با اشاره به بارش 386 میلی‌متری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اظهار کرد: این بارش‌ها نسبت به مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: امید است که اسفند و فروردین ماه شاهد بارش‌های مناسب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و بهبود شرایط دریاچه باشیم.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تراز دریاچه ارومیه امروز 1271.40 است گفت: این تراز نشان دهنده افزایش 59 سانتی‌متری نسبت به مشابه سال گذشته بوده است.

وی از افزایش 539 کیلومتری وسعت دریاچه خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته در همین زمان، وسعت دریاچه دو هزار و 896 کیلومتر مربع بوده است.

سرخوش با اشاره به اینکه هم اکنون حجم دریاچه سه هزار و 720 میلیون مترمکعب است افزود: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته افزایش یک میلیارد و 560 میلیون مترمکعبی داشته است.

وی با اشاره به آغاز مرحله رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه بیان کرد: تاکنون 194 میلیون مترمکعب آب از سد شهید کاظمی بوکان، 30 میلیون مترمکعب از سدشهرچای، 40 میلیون مترمکعب از سد مهاباد و چهار میلیون مترمکعب آب از سد زولا به سمت دریاچه ارومیه هدایت شده است.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: بنابراین تاکنون در مجموع 270 میلیون مترمکعب در مرحله نخست، رهاسازی شده است و 731 میلیون مترمکعب نیز پس از پیش‌بینی منابع و مصارف رهاسازی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون در تونل کانی‌سیب در سه شیف مشغول فعالیت و حفاری هستند بیان کرد: نزدیک چهار کیلومتر از آن باقی مانده که به پایان برسد و پیش‌بینی می‌شود که در خرداد ماه مورد افتتاح قرار گیرد.

سرخوش تصریح کرد: در سال 99 بیشتر پروژه‌های نجات دریاچه ارومیه به بهره‌برداری رسیده و هم اکنون مشکل اعتباری در این زمینه وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار