جلوگیری از کرونا با رعایت بهداشت فردی:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی استان: برای مقابله از ابتلا یا سرایت ویروس کرونا، دستها را مرتب با آب و صابون مایع بشویید.
کد خبر: ۸۲۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ 25 February 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رسول انتظارمهدی در خصوص اهمیت رعایت بهداشت فردی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: شهروندان توجه داشته‌باشند که شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون مایع و رعایت بهداشت فردی، مهمترین راه پیشگیری از بیماری کرونا به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: همچنین مردم آذربایجان‌غربی توجه داشته‌باشند که رعایت موازین بهداشتی به ویژه در محل‌های عمومی و سطح شهر می‌تواند در جلوگیری از بروز اپیدمی کرونا بسیار اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر رعایت بهداشت فردی به یک گفت‌وگوی غالب تبدیل شده که باید در این خصوص از همه شهروندان قدردانی کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: کرونا نظیر بیماری‌های تنفسی دیگر بوده ولی ناشناخته بودن آن و ناآشنایی سیستم ایمنی بدن جامعه انسانی با این ویروس موجب نگرانی شده در حالی که از نظر کشندگی، این بیماری اثرگذاری کمی دارد.

کرونا یکی از بیماری‌های تنفسی به شمار می‌رود که از هفته گذشته در ایران نیز مواردی از ابتلای به آن مشاهده شده و طبق گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۶۱ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۱۲ نفر آنان جان خود را از دست داده اند.

تاکنون موردی از این بیماری در آذربایجان غربی مشاهده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار