دبیر ستاد انتخابات خوزستان:
دبیر ستاد انتخابات خوزستان با بیان این‌که تحت هیچ شرایطی نتایج اولیه انتخابات اعلام نمی‌شود، گفت: زمانی که شمارش به صورت ۱۰۰ درصدی تایید شود، نتایج نهایی اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰ 22 February 2020

ناظم ثبوتی با بیان این‌که مردم قهرمان و شهیدپرور ایران، دوم اسفندماه حماسه دیگری را رقم زدند و مانور سیاسی بسیار بزرگ سیاسی انتخابات را به تمام دنیا نشان دادند، اظهار کرد: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رأی، این پیام را به سردمداران استکبار رساندند که باوجود تمام نامهربانی‌هایی که به ما می‌شود، همچنان در صحنه حاضر و مطیع و تابع ولی فقیه زمان هستیم.

وی ادامه داد: طبق قانون، زمان رای‌گیری ۱۰ ساعت بود که در نهایت تا ساعت ۲۴ تمدید شد و خدا را شکر از ساعت شروع رای‌گیری تا پایان آن، انتخابات در کمال آرامش و بدون هیچگونه تنش در تمام استان خوزستان برگزار شد. خدا را شکر تاکنون شاهد هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر تخلف در انتخابات نبوده‌ایم.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: برخی از ۱۴ حوزه اصلی انتخابیه خوزستان نیز مدت زمان رای‌گیری‌شان را یکی دو ساعت زودتر به اتمام رسانده بودند اما با توجه به این‌که وزارت کشور ساعت را تمدید کرد، دستور دادیم که هیچ شعبه اخذ رأی، حق باز کردن صندوق و شمارش آرا را ندارد، مگر این‌که با پایان یافتن زمان اصلی انتخابات در استان خوزستان و کشور، این شعب نیز اقدام به شمارش آراء کنند.

وی بیان کرد: در هیچ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی با کمبود تعرفه مواجه نبودیم و بر اساس آخرین آمار واجدین شرایط استان خوزستان، اقدام به توزیع تعرفه‌ها کردیم، اما با توجه به این‌که مدیریت برخی تعرفه‌ها در برخی حوزه‌ها به درستی انجام نشده بود، اقدام به ارسال تعرفه به آن حوزه‌های اصلی و فرعی داشتیم تا در صورت نیاز از این تعرفه‌ها استفاده کنند. در مجموع در هیچ حوزه‌ای با کمبود تعرفه‌ مواجه نبودیم.

ثبوتی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی ما برای اعلام نتایج آراء این است که در شهرهایی که جمعیت کمی دارند و نمایندگان آن‌ها یک نفره است، امر شمارش آراء تا پیش از ظهر فردا به اتمام برسد و نتایج از طریق نهادهای رسمی و قانونی اعلام شود. به احتمال بسیار نیز شمارش آراء و اعلام آن در اهواز مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید؛ همانطور که در دوره‌های قبل این موضوع در کلانشهرهایی مثل اهواز، تهران، شیراز و کرج وجود داشت و این یک امر طبیعی است.

وی در پاسخ به این سوال که شمارش آراء و اعلام نتایج در شهرستان‌های مختلف به چه صورتی است؟ گفت: تصمیمی که در هر دوره از انتخابات برای اعلام نتایج گرفته می‌شود، معمولا بر اساس شمارش آراء در هر حوزه انتخابیه است و تحت هیچ شرایطی نتایج اولیه انتخابات و آمار و ارقامی اعلام نمی‌شود تا زمانی که شمارش به صورت ۱۰۰ درصد تایید و اعلام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار