مدیر جهاد کشاورزی خلخال:
مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: در اثر بارش برف سنگین ،کولاک شدید و شدت سرمای هوا بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال به بخش کشاوزی و دامی این شهرستان خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۸۲۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ 17 February 2020

به گزارش تابناک اردبیل، بهبود علیزاده افزود: بر اثر بارش‌ سنگین برف و کولاک شدید با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن امسال و در ادامه آن کاهش دمای هوا به منفی ۲۶ درجه در منطقه ،خسارات مالی سنگینی به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی وارد شده که برآورد اولیه این خسارات از سوی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان خلخال از قطب‌های مهم تولید گل رز هلندی در استان اردبیل بوده و هم‌اکنون هشت واحد گلخانه‌ای بزرگ با تولید بیش از ۲ میلیون شاخه گل در سال در تولید گل‌های زینتی فعالیت دارند، اظهارداشت: به علت کولاک شدید برف وارد واحدهای گلخانه‌ای تولید گل رز هلندی شده و در سطح وسیعی به محصولات تولیدی این واحدها خسارت زده است.

برف و سرما ۲۱۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خلخال خسارت زد

علیزاده گفت: در اثر شدت کولاک و بارش برف سنگین علاوه بر وارد شدن خسارات به واحدهای دامی صنعتی و سنتی خلخال تعداد قابل‌توجهی از دام دامداران این شهرستان نیز بر اثر شدت سرما تلف و به این بخش نیز خسارات قابل‌توجهی وارد شده است.

وی افزود: خسارات مالی وارده به مرغداری‌های این شهرستان نیز قابل‌توجه بوده و برف سنگین علاوه بر وارد کردن خسارت به ساختمان مرغداری‌های مناطق مختلف این منطقه تعداد زیادی از مرغ‌های داخل این واحدها را تلف کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال اظهارداشت: به علت بارش برف ،شدت کولاک و برودت هوا در روزهای گذشته تعداد قابل‌توجهی از ماهیان استخرهای پورش ماهیان سردابی از جمله  ماهیان قزل‌آلا در استخرهای پرورش ماهی بویژه مراکز پرورش این ماهی در طول مسیر جاده متتهی به تفرجگاه اندبیل تلف شده و یا تاسیسات برق و پمپاژ هوادهی این واحدهایخ‌زده و آسیب دیده‌اند.

وی از وارد شدن خسارت به بخش پرورش زنبور عسل خلخال نیز خبر داد و گفت: برف سنگین و شدت برودت موجب از بین رفتن و تلف شدن تعداد قابل توجهی از جمعیت زنبورداران بومی این شهرستان شده و خسارات مالی سنگینی را برجای گذاشته است.

او بیان‌کرد: بارش برف سنگین به بخش باغی این شهرستان نیز خسارت زده در روستای اسکستان و برخی از مناطق بخش شاهرود موجب شکسته شدن درختان میوه باغات و وارد شدن خسارتی به باغداران منطقه شده است.

علیزاده افزود: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی خلخال و پیشگیری از ادامه خسارات وارده از جانب سوز و سرما به صاحبان این واحدها، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقدام به برف‌روبی و بازگشایی راه ارتباطی مسدود شده از برف همه واحدهای تولیدی بخش کشاورزی کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال به ایرنا گفت: برای رفاه حال دامداران ساکن در روستاهای این شهرستان ، ۷۰ تن سبوس مصارف دامی تهیه، تامین و در بین دامداران روستایی و عشایری شهرستان خلخال توزیع شد.

خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان‌های سردسیر کشور است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار