یادداشت؛ علی اباذری
« ... من می ترسم کم کم میوه هم تبدیل بشود به دوقطبی. پرتقال جناح راست، پرتقال جناح چپ! همه چیز را دو قطبی نکنیم...»
کد خبر: ۸۲۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 17 February 2020

« ... من می ترسم کم کم میوه هم تبدیل بشود به دوقطبی. پرتقال جناح راست، پرتقال جناح چپ! همه چیز را دو قطبی نکنیم...»

این بخشی از سخنان امروز رییس جمهور محترم است درآیین پایانی سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی درباره پرهیز از دوقطبی کردن جامعه؛ که صد البته کاملا درست و متین است و هشدار همیشگی دلسوزان کشور در تمام سال‌های گذشته هم بوده است.

اما خوب است در این میان به جای انتقاد از پرتقال‌های چپی و راستی کمی هم به فکر پیدا کردن پرتقال فروش‌ها باشیم به خصوص وقتی که موقعیت این پرتقال فروش ها بی شباهت نیست به آن معلم ریاضی که می خواست مساله سود پرتقال ها را از شاگردانش بپرسد اما در ضمن طرح مساله سود پرتقال ها، جوابش را هم داد و دیگر چیزی جز پرسش از هویت پرتقال فروش برای پرسش از بچه ها باقی نماند! پرسشی که البته پاسخ دادن به آن برای مردم بر خلاف شاگردان آن معلم چندان دشوار نخواهد بود.

حالا که همه مسوولان محترم از کیفیت بد پرتقال‌ها سخن می‌ گویند و با خطاب قراردادن دیگران نامعلوم دراین باره سخن می گویند، طبیعی است که مردم بپرسند پس این پرتقال ها را چه کسی فروخته است؟ و چرا کسی از میان پرتقال فروش های محترم مسوولیت میوه هایش را قبول نمی‌کند؟!

دستکم ریس جمهور محترم که مدعی عرضه پرتقال‌های جدید و «اعتدالی» در برابر پرتقال های راست و چپ قبلی بوده اند باید به این پرسش حساس تر باشند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار