در دهمین روز دهه فجر
افتتاح مدرسه ۶ کلاسه نظام آباد میاندوآب با حضور مسولان استانی و شهری
کد خبر: ۸۲۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷ 10 February 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه نظام آباد میاندوآب با حضور شهدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، محبی نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، مناف زاده سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان و جمعی از مسئولین شهرستانی و اهالی خونگرم روستای نظام آباد برگزار گردید.

مناف زاده در این آیین، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: به دلیل پایین بودن سرانه فضای آموزشب، آذربایجان غربی یکی از استانهای لازم توجه است.

وی سرانه فضای آموزشی استام را ۴.۰۵ عنوان کرد و افزود: این میزان در سطح کشور ۵.۱۸ است.
سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به تحصیل ۶۳۰ هزار دانش آموز در استان، تصریح کرد: برای رسیدن به میانگین کشوری، لازم است به ازای هر دانش آموز  بیش از یک و نیم متر فضای آموزشی ایجاد شود.

مناف زاده با بیان اینکه آذربایجان غربی برای رسیدن به میانگین کشوری  نیازمند ۴ هزار و ۵۵۰ کلاس درس است، گفت: تخصیص ۱۵ تا ۱۶ درصد اعتبارات استان به توسعه فضای آموزشی، نتیجه توجه مقام عالی استان و سازمان برنامه و بودجه به این کمبودها است.

وی با اشاره به پروزه های در دست اجرای استان، یادآور شد: ۴۱۱ پروژه در قالب ۲ هزار و ۲۱۴ کلاس درس در حال احداث  است.

این مقام مسوول ادامه داد: امسال تمام مدارس خشت و گلی استان برچیده شده و اوایل سالتحصیلی ۱۳۹۹_ ۱۴۰۰ نیز تمام کلاسهای درس به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز می شوند.

مناف زاده با بیان اینکه ۴۳۵ کلاس درس در حال استانداردسازی سیستم گرمایشی هستند، افزود: سیستم گرمایشی ۹۹۱ کلاس درس نیز تا آعاز سالتحصیلی آینده استانداردسازی می شود‌.

وی تعداد کلاس های درس سقف چوبی را یک هزار و ۲۳۵ باب عنوان کرد و گفت: ۲۳۳ کلاس درس با دیوارهای سنگی و ۴۶ کلاس درس با دیوار بلوک سیمانی داریم که استحکام بخشی به این کلاسهای درس در برنامه کاری این اداره کل است.

در پایان این مراسم مدرسه ۶ کلاسه مشارکتی روستای نظام آباد میاندواب به دست دکتر شهدی، معاون امور هماهنگی استاندار آذربایجان غربی افتتاح شد.
این مدرسه با ۳۴۰ مترمربع زیربنا، ۲۸۰ متر دیوارکشی و ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع محوطه سازی احداث و ۳۰ درصد هزینه ساخت آن توسط اهالی روستا تامین اعتبار شده است.
کل اعتبار هزینه شده برای ساخت   تجهیز این مدرسه روستایی ۹۰۰ میلیون تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار