در این بسته دانستنی، درباره فواید برگ کاری و میخک و مواد غذایی که خوردن آن‌ها با شیر می‌تواند خطرناک باشد، خواهیم گفت.
کد خبر: ۸۲۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰ 10 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

فواید میخک

محل نگهداری میخک‌ها در گلخانه‌های مناطق سردسیر است. این گیاه در آشپزی حکم یک ادویه خوش عطر را دارد که در ترکیب با دارچین، فلفل، زردچوبه و دیگر ادویه‌ها به صورت پودر وجود دارند. میخک از دو بخش نر و ماده تشکیل شده است. بخش نر همان ساقه و بخش ماده ی آن توپ است. آقایان برای مصرف میخک فقط ساقه را استفاده کنند ولی خانم ها هر دو بخش را می توانند به عنوان آدامس بجوند.

ویتامین C موجود در میخک منجر به افزایش گلبول های سفید خون در بدن شده و این تغییر موجب از بین رفتن عفونت ها می شود. بنابراین می توان گفت میخک ها بهترین گزینه برای حمایت سیستم ایمنی بدن هستند که با تقویت آن می توانند مانع بروز بسیاری از مشکلات شوند.

بسیاری از افراد، صبح ها هنگام برخاستن از خواب با بوی بد دهان رو به رو می شوند که به علت وجود یک باکتری غیرهوازی در بیوفیلمی است که روی زبان شکل می گیرد. این باکتری با شکستن پروتئین موجود در غذاها گازهایی مانند سولفیدهیدروژن و اسکاتول را تولید می کند.

برای رفع بوی بد دهان، بهداشت و نظافت دهان، جویدن آدامس تاثیرگذار است اما موثرترین روش برای ازبین بردن بوی بد دهان مصرف میخک است، زیرا میخک دارای خواص ضدعفونی کننده، ضد قارچ و ضد میکروبی است که باعث از بین بردن باکتری ها و میکروب های بد دهان می شود.

خوردن شیر با برخی مواد غذایی مضر است

شیر یکی از مواد غذایی سالم برای افراد است. شیر حاوی میزان زیادی مواد مغذی مثل کلسیم، منیزیم و پروتئین است که نقشی بسیار مهم در بدن فرد ایجاد می کنند. بنابراین بسیاری از افراد تمایل دارند که بیش از همیشه شیر بنوشند، البته مصرف بی رویه آن هم می تواند مضر باشد. افراد باید بدانند هرگز نباید هیچ دارویی و برخی مواد غذایی را همراه با شیر مصرف کنند.

هرگز نباید تا یک ساعت بعد یا قبل از نوشیدن شیر، پرتقال مصرف کنید، زیرا پروتئین موجود در شیر می تواند با اسید پرتقال مخلوط شده و در نتیجه روی هضم و گوارش شما تاثیر بگذارد و علاوه بر آن در این مدت هرگز نباید میوه های دیگری که اسیدی هستند را مصرف کنید.

مصرف زالزالک چه فوایدی دارد

کاهش وزن برای افراد یک دغدغه بزرگی تلقی می شود که در این بین باید فقط غذاهایی را مصرف کنند که کالری کمی یا طبیعی دارند. زالزالک بهترین گزینه برای کاهش وزن است. این نوع میوه در عرض چند ماه به مدت کوتاه موجب از بین رفتن چربی ها می شود.

یکی دیگر از مزایای سلامتی زالزالک توانایی آن در از بین بردن کلسترول بد و افزایش نوع خوب آن است. آنها حاوی فلانوئید های هستند که از قلب شما محافظت کرده و در شرایطی مانند درد قفسه سینه و شریان های مسدود شده را درمان خواهند کرد.

زالزالک ها منبع عالی آنتی اکسیدان ها هستند. آنها با خنثی کردن رادیکال های آزاد از بیماری های خطرناک جلوگیری خواهند کرد. با مصرف زالزالک می توانید جذابیت پوست خود را حفظ کرده زیرا آن ها حاوی خواص ضد پیری هم هستند که خطوط ، چین و چروک، لکه ها و سایر نشانه های پیری را کنترل خواهند کرد.

فواید برگ کاری
افرادی که به دیابت دچار هستند و می خواهند سطح قند خون خود را به طور طبیعی کنترل کنند، باید برگ های کاری را به رژیم غذایی خود بیفزایند. زیرا برگ کاری می تواند از سلول های تولید کننده انسولین در پانکراس محافظت کرده و آن ها را تحریک کند. این برگ ها، قند خون را پایین خواهند آورد.

علاوه بر این، برگ‌های کاری متابولیسم کربوهیدرات را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند و خطر ابتلا به استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند. روزانه با معده خالی چند برگ کاری بجوید. حتی افراد می‌توانند برگ کاری را به سوپ یا سالاد خود نیز اضافه کنند. این برگ‌ها غنی از آنتی اکسیدان‌ها بوده و از اکسیداسیون کلسترول جلوگیری می‌کند.

برگ‌های این گیاه همچنین به افزایش سطح کلسترول خوب کمک خواهد کرد. برگ‌های کاری افراد را در برابر بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی و آترواسکلروز محافظت می‌کند. این بیماری‌ها می‌توانند باعث مرگ زودرس شوند. در مراحل ابتدایی این برگ‌ها به پاک کردن بدن و حذف سموم مضر، در قالب دفع ادرار و مدفوع، کمک خواهد کرد. در مراحل بعدی برگ‌های کاری به کاهش چربی و کربوهیدرات‌های ناخواسته و تجمع یافته در بافت‌های بدن کمک می‌کنند. برگ کاری می‌تواند روند بهبود زخم، بریدگی و سوختگی را تسریع کند.

برچسب ها: فواید ، میخک ، زالزالک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار