قطعاً ۲۲ بهمن ماه امسال با عنوان «حماسه حضور، عظمت ملت و تکریم سردار دل‌ها» نقطه و کانون محوری ۴۰ دهه مبارزه ملت ایران و نفی نظام سلطه خواهد بود. بی تردید تقارن باشکوه دهه فجر و چهلم سردار دل‌ها با یوم الله ۲۲ بهمن، نقطه آغازی برای تحقق گام دوم انقلاب در مسیر تکثیر جهانی آن است.
کد خبر: ۸۲۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶ 10 February 2020
امروز کل جهان اذعان دارند که نهال انقلاب اسلامی ایران با مجاهدت‌ها و خون‌های ارزشمند و جریان ساز سلیمانی‌ها و حججی‌ها به بلوغ رسیده است. دهه فجر امسال با شعار «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت» در حالی برگزار شد که ۲۲ بهمن مصادف با چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

قطعاً ۲۲ بهمن ماه امسال با عنوان «حماسه حضور، عظمت ملت و تکریم سردار دل‌ها» نقطه و کانون محوری ۴۰ دهه مبارزه ملت ایران و نفی نظام سلطه خواهد بود. بی تردید تقارن باشکوه دهه فجر و چهلم سردار دل‌ها با یوم الله ۲۲ بهمن، نقطه آغازی برای تحقق گام دوم انقلاب در مسیر تکثیر جهانی آن است.

فردا در جای جای این سرزمین، غُلغُله‌ای برپاست و ایران دوباره قیام می‌کند، به احترام همه فرزندان از دست داده اش، به احترام مردانِ مردی که با خونشان درخت انقلاب را آبیاری کردند، به احترام شیر زنانی که نسل‌های مقاوم و مبارز را تربیت کردند و به احترام آزادگی، عزت، ایستادگی و ظلم ستیزی...

اکنون برای سردارِ یکه تاز سرزمین‌های آزاده می‌نویسم؛ یعقوبی که ۴۰ سال به دنبال یوسف «شهادت» گشت و در نهایت دعای «اللَّهُمَّ لَا تَکِلْنِی إِلَی نَفْسِی طَرْفَةَ عَیْنٍ أَبَداً» او اجابت شد و زمزمه الهی «هب لی کمال الانقطاع إلیک» سلیمانِ جهان به گوش فرشتگان آسمان رسید و روحش را در خاکی که حسین (ع) به شهادت رسید، در آغوش گرفتند.

تو با خودت، این سرزمین و جهان پیرامونت چه کار کردی سردار که خدا تو را برای «روز مبادا» گذاشت تا با پروازت جهانی را ملتهب کند، حتی رفتنت هم حساب شده بود، برنامه ریزی دقیق از سوی پرودگارت و اکنون چهلمین روز شهادتت مصادف شده با چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، انقلابی که معجزه قرن است و خاستگاه ارزش‌های متعالی انسانی و اسلامی...

سلیمانِ جهان! دستش به یادگار ماند تا گواهی دهد حاج قاسم از تبار علمدار کربلا بود... خوب نگاه کن سردار جاودانه من! بیرقت هنوز بالاست سردار و ما به شمسِ آسمان فخر می‌فروشیم که درخشش سردارِ ما الی ابد باقی است و هرگز مبتلا به غروب نمی‌شود!

چقدر باید وجود مقدس فردی اینقدر نظر کرده الهی باشد که ۴۰ سال در زمان حیاتش در جبهه‌های حق علیه باطل منشأ خیر، برکت، مبارزه و پیروزی شود و رفتنش هم انقلابی جهانی به پا کند!... آرام بخواب سردار خستگی ناپذیر من! خون پاکت جانی تازه به قلب آزادیخواهان جهان دمید و اکنون دنیا آبستن حوادثی عظیم و قریب الوقوع است.

طومار خونخواهی تو در آیین تشییع پیکرت امضاء شد و همگی بر این اعتقاد داشتند که اکنون کشور به یک برجام جدید نیاز دارد «برنامه جامع انتقام ملی» ... ۴۰ روز که سهل است، ۴۰۰ سال هم که بگذرد یاد و خاطره رشادت‌ها و صلابت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در دل‌ها زنده و پابرجاست.

تو یک تنه، یک لشگر بودی،‌ای ققنوس بی بدیل جبهه ها، جغرافیای تو کجاست بزرگ مردِ تاریخِ ظلم ستیزی معاصر!... ایران، عراق، غزه، لبنان، دمشق، فلسطین، سوریه، افغانستان، کجا سردار؟!

حاج قاسم هنوز زنده و در خط است، اگر خوب و با دل و جان گوش بسپاریم، صدای گام‌های مطمئن و استوارت را می‌شنویم که در مرز‌ها بگوش می‌رسد، امروز تصویر و پوستر پر صلابت تو، در اتاق ها، دیوارنوشته ها، بیلبورد‌ها و بنر‌ها در تمام شهر‌های مسلمان خیز جهان، مایه آرامش و اطمینان دل آدم‌هاست.

حاج قاسم عزیزم! تو شهیدی جهانی هستی و ما امروز تا همیشه پای شهیدمان ایستاده ایم، وسعت تو به اندازه جغرافیای خاورمیانه بود. قطعاً امروز جهان بدون سردار سلیمانی خیلی چیز‌ها را کم دارد، فرد کاریزماتیکی که دارای سه وجه مهم ملی، مذهبی و جهانی بود؛ اعجوبه‌ای بی نظیر و اسطوره فرماندهی جنگ‌ها و عملیات دشوار. تو با رفتنت نخِ تسبیح همه مردم ایران را با هر گرایش و تفکری به هم پیوند دادی...

رفت با کربلائیان از پیش/ من و تو کوچه گرد کوفه خویش

به شمار او به هفتاد و دو یکی افزود/ به شمار حماسه، بیش از پیش

افسوس که هیچ کس حکایت غریب چشم‌های تو را نفهمید! تو علمدار ایران و ستون یک کشور حول محور رهبری بودی، فرمانده مردمی و مخلص که در طول ۶۲ سال عمر با برکتش از مسیر اسلام، دین و اعتقاداتش خارج نشد... ما تیغ غیرتیم که از هرچه بگذریم/ از انتقام خون تو هیهات بگذریم...

اکنون به برکت خون پاک و مطهرت سردار! وجدان ها، غرور ملی و قلب‌های وطنی بیدار شده است. مردانی، چون سردار یک بار برای همیشه می‌آیند و یک عمر برای همیشه می‌مانند در قلب و جان یک ملت... سردار سلیمانی عزیز! پرنده‌های آزاده کوچ نمی‌کنند، بلکه عروج می‌کنند و تو عروجی تاریخ ساز داشتی که فصل جدیدی درگذر از این پیچ تاریخی رقم زد. مالک اشتر ایران زمین! هنرنمایی تو با لشکر‌های زینبیون و فاطمیون اکنون به ثمر نشسته و حالا آمریکا منتظر لشکر قاسموین باشد... 

سردارِ عشق و صلابت! اشک‌های خالصانه تک تک سوگواران به ثمر خواهد نشست و به قول «زینب»، دخترِ مجاهد تو، خانه پوشالی آمریکا و صهیونیسم را درهم می‌کوبد. ما، همه دختران و زنان ایران زمین در کنار «زینب تو» هستیم تا مبادا غم سفر پدر، کمرش را خم کند... شهادت را نه در جنگ که در مبارزه می‌دهند و تو سردار جاودانه ایران زمین! اهل دل و اهل درد بودی...

و رفتـــه ســـردار نفــس تـــازه کنـــد برگردد.

چون ظهور گل نرگس به خدا نزدیک است...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار