در دهه فجر امسال؛
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی: 700 واحد مسکونی مقاوم‌ شده در روستاهای این استان همزمان با دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۱۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴ 26 January 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمود بدلی گفت: برای مقاوم‌سازی این تعداد واحد مسکونی حدود ٧٠٠ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن همزمان با ایام‌الله دهه فجر امسال سند یک‌هزار واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی به صاحبان آنها تحویل داده می‌شود. 

وی ادامه داد: از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آیین‌نامه ۲۸۰۰ مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم تلقی می‌شود و نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی اضافه کرد: بیش از ٨١ هزار واحد مسکن روستایی طی سال‌های اخیر در آذربایجان‌غربی مقاوم شده‌است.

وی بیان کرد: بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، سالانه ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم می‌شود تا تمام واحدهای موجود زیر پوشش قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین همزمان با ایام دهه فجر طرح هادی ٢۶ روستا در شهرستان‌های استان با ١٨٧ میلیارد و ٣٠٣ میلیون ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون طرح هادی روستایی در ۶٨٢ روستای آذربایجان‌غربی اجرایی شده، ادامه داد: این طرح برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود.

در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آن‌ها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار