استاندار آذربایجان غربی:
یکی از موانع جذب سرمایه گذاران بخش معدن در آذربایجان غربی مشخص نبودن ظرفیت های معدنی موجود است.
کد خبر: ۸۱۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ 23 January 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای معادن استان با تاکید بر ضرورت تهیه و تدوین اطلس معادن استان که بتواند ظرفیت های کم نظیر معدنی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد گفت؛ تا کنون فرصت های زیادی که میتوانست این بخش را متحول کند از دست داده ایم.

محمدمهدی شهریاری داشتن اطلس فرصت های سرمایه گذاری را در تمام حوزه ها از جمله صنعت ،کشاورزی و گردشگری را مهم بیان کرد و افزود؛ ورود بخش خصوص به سرمایه گذاری میتواند مدیریت استان را در تولید و اشتغال و همچنین شتاب بخشیدن به روند توسعه یاری دهد.

وی همچنین با انتقاد از  تخریب کوه زنبیل ارومیه به عنوان یکی از نمادهای طبیعی این شهر که در چند سال گذشته به بهانه های مختلف عمرانی مورد بهره برداری غیر قانونی قرار گرفته است تصریح کرد : برخی افراد و دستگاه ها با اخذ پروانه بهره برداری به بهانه برداشت مصالح کوه زنبیل را به تاراج برده اند.

 استاندار آذربایجان غربی دستگاه های مرتبط را مسئول  پیگیری این موضوع  کرد و دستور داد هر چه سریعتر نسبت به فسخ پروانه های بهره برداری از کوه زنبیل ارومیه اقدام نمایند .

 در این جلسه همچنین ۲۳ پرونده معادن استان مورد بررسی قرارگرفت که با رای اعضای شورای معادن برای ۱۷ معدن  تعطیل موقت شدند، ۴ معدن حکم سلب صلاحیت مالکیت گرفتند و برای ۱ معدن دستور ابقاء دوباره صادر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار