شهردار خوی گفت : کتاب راهنمای گردشگری خوی نوبت هشتم زیر چاپ رفت .
کد خبر: ۸۱۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 22 January 2020
به گزارش خبر نگار تابناک آذربایجان غربی از خوی 
محرم اکبرزاده شهردار خوی گفت : کتاب گردشگری خوی برای معرفی ظرفیت های گردشگری و پتانسیل های ویژه خوی در بخش های فرهنگی و اجتماعی منشر میشود . 
وی ادامه داد : با نگاهی به مزیت های نسبی شهر خوی ، لزوم معرفی این ظرفیت ها برای رشد  شاخص های فرهنگی اجتماعی شهر خوی بیش از گذشته احساس می شود و بر همین اساس باید گفت شهر خوی در گذشته بعنوان یکی از شهرهای تاریخی و پر اهمیت ایران زمین از منظر فرهنگی ، مذهبی و حتی تجاری بوده و امروز نیازمند معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های فرهنگی این شهر هستیم.  
 
شهردار خوی افزود: یکی از اقدامات موثر و خوب شهرداری در طول سالهای گذشته تدوین و انتشار کتاب راهنمای گردشگری خوی است که تاکنون بیش از ۲۰ هزار جلد منتشر و در سطح وسیعی بین مسافرین، گردشگران و میهمانان جشنواره های مختلف در طول سال های گذشته توزیع شده است. 

 اکبرزاده اضافه کرد: با استفاده از امکان تصویربرداری جدید همچنین همراهی برخی از هنرمندان عکاس خوئی در دوره های مختلف شاهد افزایش بخش ها و تنوع تصویری ، همچنین ویرایش ساختاری و محتوایی در این کتاب بودیم.  
 
شهردار خوی تصریح کرد: یکی از اقدامات شهرداری در حوزه معرفی شهر خوی، تصویربرداری هوایی از پروژه های مختلف فرهنگی ، هنری و عمرانی همچنین میادین، پارک ها، مناظر طبیعی و ورودی های شهر بود که در نوع خود برای اولین بار صورت گرفت و از سوی مدیریت فرهنگی در فضای مجازی این تصاویر منتشر شد تا در معرفی شهر خوی از زیبائیهای طبیعی و ساختار شهر خوی نیز استفاده شده و بخش عمده این تصاویر در کتاب راهنمای گردشگری خوی استفاده شد. 
 
وی افزود: کتاب راهنمای گردشگری خوی پس از دریافت مجوزهای نشر بصورت رسمی طی تغییرات ساختاری و ابعاد کتاب داشته و شاهد تنوع در بخش تصاویر، فهرست و فصل بندی محتوای کتاب بودیم و در حال حاضر  این کتاب برای نوبت هشتم به زیر چاپ رفته و طی هفته آتی دردسترس علاقمندان و شهروندان گرامی قرار خواهد گرفت.    
 
شهردار خوی در پایان گفت : کتاب جدید گردشگری خوی به ترتیب شامل تاریخچه خوی، آثار تاریخی و مذهبی خوی، طبیعت خوی، فرودگاه، پایانه مسافربری، هتل ها، دانشگاه ها، حوزه های علمیه ، پارک ها، موزه ها، بازارها ی خوی و محصولات کشاورزی ، فرهنگ و آداب و رسوم، سوغات، غذاهای بومی خوی و تصاویر قدیمی خوی می باشد.  
 
لازم به یاد آوری است : کتاب جدید راهنمای گردشگری خوی با طراحی و شیوه جدید در قطع خشتی با ابعاد ۲۲×۲۲ و بصورت تمام رنگی و با استفاده از کاغذ گلاسه در تیراژ  ۱۰۰۰ نسخه در دست انتشار می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار