مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: این استان با پرداخت بیش از سه‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات، جزء استان‌های برتر کشور در حوزه اعطای وام اشتغال روستایی قرار گرفته‌است.
کد خبر: ۸۱۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 22 January 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،رضا نقی‌زاده افزود: این میزان تسهیلات در اختیار صاحبان چهارهزار و ۴۲۷ طرح اشتغال پایدار روستایی قرار گرفته و نزدیک به ۱۰ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌است.

وی اضافه کرد: با این آمار، هر طرح اشتغال پایدار روستایی در آذربایجان‌غربی افزون بر ۸۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌است.

وی بیان کرد: متوسط تسهیلات اعطایی برای هر شغل روستایی پایدار نیز در آذربایجان‌غربی حدود ۳۵۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در هر ۲ بخش، آذربایجان‌غربی کارنامه بهتری از متوسط کشوری دارد که امیدواریم این روند در ادامه مسیر اعطای تسهیلات روستایی نیز ادامه یابد.

نقی زاده گفت: طرح اشتغال پایدار روستایی با هدف توانمندسازی روستاییان و عشایر، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر‌ها به ویژه حاشیه شهر، حمایت از دانش‌آموختگان دانشگاهی، تثبیت اشتغال پایدار، تامین بخش مهمی از نیاز‌های ضروری کشور در استان‌ها و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از واحد‌های تولیدی اجرا می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات با نرخ سود چهار، ۶ و ۱۰ درصد پرداخت می‌شود و در صورت تخطی مجری طرح از جمله ایجاد نشدن اشتغال تعهدی، تحقق نیافتن طرح یا کارمند بودن فرد دریافت کننده تسهیلات، سود آن به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار