خطر سیل
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۲۴۰ کیلومتر از رودخانه‌های آذربایجان‌غربی برای جلوگیری از وقوع سیلاب لایروبی شد.
کد خبر: ۸۱۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶ 16 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، امیرعباس جعفری  مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به سطح آمادگی استان در زمان وقوع سیلاب اظهار کرد: پس از اینکه از ابتدای سال ۹۸ شاهد وقوع بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب در برخی نقاط کشور بودیم، استاندار آذربایجان‌غربی دستور برگزاری جلسه شورای مدیریت بحران استان را با حضور تمامی اعضاء و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان در روز سوم فروردین ابلاغ کرد.

وی افزود: در این راستا خوشبختانه تمامی دستگاه‌های خصوصی، دولتی و نیرو‌های نظامی به پای کار آمده و در کمتر از ۲۰ روز، ۷۰ کیلومتر از رودخانه‌های نقاط حادثه‌خیز برای جلوگیری از وقوع سیلاب لایروبی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استاندار آذربایجان‌غربی همچنان تاکید بر لایروبی رودخانه‌ها دارد گفت: در ادامه در ۲۴۰ کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از محل اعتبارات ستاد احیاء و با تلاش تمامی دستگاه‌های خدماتی، امدادرسانی انجام لایروبی شده است.

وی افزود: خوشبختانه با این اقدامات شرکت آب منطقه‌ای، رتبه آذربایجان‌غربی در میان استان‌های کشور به رتبه برتر رسید و از سوی دیگر خوشبختانه در تمامی شهرستان‌ها، به موضوع مدیریت سیلاب اشاره شده و خوشبختانه با مدیریت مناسب، ذخیره‌سازی و رهاسازی سد‌ها انجام شده است.

جعفری با اشاره به انجام فعالیت‌های فرهنگی در ۱۰ ماهه امسال برای مقابله با بحران سیلاب با کمک فضای مجازی اظهار کرد: در این مدت با همکاری رسانه‌های مجازی، صدا و سیما، دهیاران و شورا‌های اسلامی شهر، فرهنگ‌سازی مناسبی برای روستاییان انجام شد تا روستاییان در زمان بارش‌ها از مجاورت در بستر رودخانه‌ها جلوگیری کنند و با کمک وام مسکن، در سکونت‌گاه‌های مستحکمی اقامت کنند.

وی بیان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما، از ۱۵ آذر تا پایان اسفندماه امسال، تمامی نیرو‌های راهداری در پایگاه‌های ثابت و سیار مستقر هستند و امدادگران هلال احمر و اورژانس نیز به صورت شبانه‌روزی در جاده‌ها استقرار دارند.

جعفری با اشاره به توصیه به مسافران گفت: باید مسافران در فصل سرما پیش از عزیمت به سفر، از سالم بودن لاستیک خودروها، زنجیرچرخ و سیستم گرمایشی خودروی خود اطلاع داشته باشند تا مشکلی به وجود نیاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار