معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۱۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸ 15 January 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در جلسه ستاد خدمات سفر‌های نوروزی استان در ارومیه  گفت: هم مرز بودن استان با سه کشور همسایه و قرار گرفتن در مسیر دروازه زمینی ایران به اروپا اهمیت موضوع را در ارائه خدمات بهتر به مسافران و ایجاد شرایط بهتر در پایانه‌های مرزی دو چندان می‌کند.
 
رحمانی دریاچه ارومیه را بهترین فرصت برای جذب گردشگر استان در ایام نوروز دانست.
 
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: جشنواره هر شهرستان یک روز در ایام نوروز برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های استان بسیار مهم است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه با اشاره به این که در نه ماهه اول سال جاری مجموع اقامت در مراکز اقامتی استان بالغ بر یک میلیون و ۴۴ هزار نفر است گفت: اقامت گردشگران خارجی در استان از ۱۱۹ هزار نفر در نه ماهه اول سال ۹۷ به ۲۵۵ هزار نفر در نه ماهه اول سال ۹۸ افزایش یافته است.
 
جباری با بیان این که ۲۵ واحد بوم گردی در شهرستان‌ها و روستا‌های استان در سال جاری ایجاد شده است افزود: در مراکز بوم گردی نیز ۱۵ هزار و ۲۰۰ گردشگر در نه ماه اول سال جاری اقامت داشته اند که افزایش صد درصدی را نسبت به نه ماهه سال گذشته نشان می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار