هرچند اصلاح طلبان بخاطر ثبت نام نکردن چهره ها یشاخص و رد صلاحیت برخی چهره ها یثبت نام شده نمی‌ توانند یک لیست واحد بدهند اصولگرایان هم احتمالا بخاطر تعداد زیاد داوطلبان با چالش لیست واحد روبه رویند.
کد خبر: ۸۱۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 15 January 2020

تابناک رضوی: 8 نماینده استان خراسان رضوی از مجموع 18 نماینده این استان در مجلس شورای اسلامی برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند و با توجه به استعفای محمد دهقان از مجلس به دلیل عضویت در شورای نگهبان و عدم ثبت نام رضا شیران خراسانی در انتخابات تنها صلاحیت 8 نماینده فعلی استان در انتخابات مجلس یازدهم تایید شد.

حسین مقصودی و رمضانعلی سبحانی‌فر نمایندگان سبزوار، بهروز بنیادی نماینده کاشمر، عبدالله حاتمیان نماینده درگز، جلیل رحیمی‌جهان آبادی نماینده تربت جام، تایباد و باخرز، حمید بنایی نماینده گناباد، هادی شوشتری نماینده قوچان و محمود نگهبان سلامی نماینده خواف، 8 نماینده فعلی خراسان رضوی هستند که در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند.

 

به جز حسین مقصودی که عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم است، 7 نماینده دیگر خراسان رضوی که صلاحیت آنها برای دور بعدی انتخابات رد شده است عضو فراکسیون امید هستند.

 

در همین رابطه ناصر آملی رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد شدید از رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب خراسان رضوی اظهار کرد: شورای هماهنگی باید در رابطه با نحوه حضورمان در انتخابات مجلس یازدهم تصمیم بگیرد، اعضای هیات‌رئیسه و شورای اصلاح‌طلبان در این خصوص مشورت کرده و تصمیم خواهند گرفت، اما احتمال اینکه اعلام کنند ما در انتخابات کاندیدایی نداریم، زیاد است.

 

از مجموع نمایندگان رد صلاحیت شده خراسان رضوی 3 نماینده(رمضانعلی سبحانی‌فر، محمود نگهبان سلامی و هادی شوشتری) علاوه بر مجلس دهم، سابقه حضور در مجلس نهم را نیز در کمیسیون‌های صنایع و معادن، آموزش و تحقیقات و امنیت ملی و سیاست خارجی داشته‌اند و سایر نمایندگان نیز در مجلس دهم اولین حضورشان در پارلمان را تجربه کردند.

 

با این وجود برای انتخابات مجلس یازدهم تنها صلاحیت نمایندگان حوزه انتخابیه مشهد و کلات، نیشابور و فیروزه، فریمان-سرخس و تربت حیدریه توسط شورای نگهبان تایید و صلاحیت نمایندگان سایر شهرستانهای خراسان رضوی رد شده است.

 

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی، نماینده تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس دهم در خصوص علت رد صلاحیتش به ایسنا گفت: فردی که از فرمانداری به من اطلاعات داد گفت که دلیل رد صلاحیت شدن من عدم اعتقاد و الزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی است.

 

عبدالله حاتمیان، نماینده مردم درگز در مجلس دهم نیز در همین رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: من در تماس تلفنی با فرماندار اطلاع پیدا کردم که رد صلاحیت شدم و علتش را نپرسیدم زیرا من و بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب رد صلاحیت شدیم.

 

وی افزود: من رد قاطع شدم و هرگز اعتراض نمی‌کنم، به خدای مردم از این رد شدن لذت بردم.

 

بهروز بنیادی، نماینده مردم کاشمر هم اظهار کرد: به همان دلیلی که دیگران را رد کردند بنده نیز در انتخابات مجلس یازدهم رد صلاحیت شدم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار