با اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی هیات نظارت بر انتخابات به وزارت کشور صلاحیت ۶۷ درصد از داوطلبان این دوره درخوزستان رد یا عدم احراز شده است.
کد خبر: ۸۱۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸ 14 January 2020

برابر آمار موجود و ارائه از سوی فرمانداریهای استان خوزستان،  شهرستانهای اندیمشک  و بهبهان به ترتیب با ۸۲ درصد و ۷۷ درصد افراد رد شده یا عدم احراز، بیشترین آمار رد صلاحیت شده داوطلبان استان را به خود اختصاص داده و شهرستانهای شوش و رامهرمز با ۵۵ و ۵۶ درصد  افراد رد شده کمترین آمار رد صلاحیت شدگان را به خود اختصاص داده اند.

در اهواز از مجموع ۲۶۶ فرد باقیمانده در عرصه رقابت ۷۳ نفر توسط هیات نظارت بر انتخابات تایید و ۱۹۳ نفر رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شدهاند که در مجموع ۲۸ درصد آنان تایید و ۷۲ درصد دیگر از گردونه این دوره از انتخابات حذف شده اند.

در حوزه انتخابیه دشت آزادگان وهویزه نیز از مجموع ۴۱ نفر، ۱۷ نفر تایید و ۲۴ نفر رد یا عدم احراز شده اند که این آمار نشان می دهد ۴۱ درصد داوطلبان تایید و ۵۹ درصد رد صلاحیت شدهاند.

در حوزه انتخابیه دزفول نیز پرونده ۵۹ نفر در هیات نظارت بر انتخابات بررسی شد که از این تعداد ۲۵ نفر تایید و ۳۴ نفر رد یا عدم احراز شدند که درصد تایید شدگان این حوزه نیز ۴۱ و رد شدگان ۵۹ درصد می باشد.

هیات نظارت بر انتخابات در حوزه انتخابیه آبادان پرونده ۵۰ نفر را بررسی کرد که در پایان این بررسی‌ها ۱۵ نفر تایید و ۳۵ نفر رد صلاحیت یا عدم احراز شدند که در این حوزه نیز ۲۸ درصد تایید و ۷۲ درصد رد شده اند.

در حوزه انتخابیه شادگان نیز پرونده ۲۲ نفر توسط هیات نظارت بر انتخابات بررسی شد که از این تعداد هشت نفر تایید و ۱۴ نفر از داوطلبان رد یا عدم احراز شدند که با این آمار ۳۵ درصد تایید و ۶۵ درصد رد صلاحیت شدهاند.

حوزه انتخابیه ماهشهر، امیدیه وهندیجان نیز ۳۱ داوطلب داشته که هیات نظارت بر انتخابات ۱۰ نفر آنان را تایید و ۲۱ نفر را رد یا عدم احراز نمود که درصد تایید شدگان ۳۱ و درصد ردشدگان این حوزه نیز ۶۹ درصد بوده است.

در حوزه انتخابیه شوشتر نیز پرونده ۲۲ نفر در هیات نظارت بررسی که ۱۰ نفر تایید و ۱۲ نفر رد یا عدم احراز شدند که با این وجود ۵۸ درصد رد و ۴۲ درصد تایید شدند.

حوزه انتخابیه ایذه و باغملک نیز ۷۸ داوطلب داشته که هیات نظارت بر انتخابات صلاحیت ۲۷ نفر را تایید و ۵۱ نفر را رد یا عدم احراز کرد که ۶۶ درصد رد و ۳۴ درصد تایید صلاحیت شدند.

داوطلبان حوزه انتخابیه اندیمشک نیز ۵۵ نفر بدون احتساب افراد انصرافی بودند که هیات نظارت صلاحیت ۱۳ نفر را تایید و ۳۲ نفر را رد یا عدم احراز کرد و صلاحیت یک نفر  در اینحوزه هنوز نه رد و نه تایید شده است که با این وجود ۸۲ درصد داوطلبان رد و ۱۸ درصد تایید صلاحیت شده اند.

در حوزه انتخابیه شوش نیز پرونده ۲۶ نفر در هیات نظارت بررسی که صلاحیت ۱۲ نفر تایید و صلاحیت ۱۴ نفر رد یا عدم احراز  شدند که این آمار نشان می دهد ۵۵ درصد داوطلبان رد و۴۵ درصد تایید شده اند.

حوزه انتخابیه بهبهبان نیز دارای ۴۱ نفر بدون احتساب انصرافی‌ها بوده که هیات نظارت صلاحیت ۱۰ نفر را تایید و ۳۱ نفر را رد صلاحیت یا عدم احراز کرد  که این آمار شامل ۷۷ درصد رد صلاحیت و ۲۳ درصد تایید صلاحیت افراد می باشد.

در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر نیز ۳۹ داوطلب نمایندگی مجلس توسط هیات نظارت بررسی صلاحیت شدند که از این تعداد ۱۸ نفر تایید و ۲۱ نفر رد صلاحیت یا عدم احراز شدند که این آما نشان می دهد ۵۶ درصد رد و ۴۴ درصد تایید شدند.

حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، لالی و اندیکا نیز دارای ۵۲ داوطلب بوده که هیات نظارت بر انتخابات صلاحیت ۱۳ نفر را تایید و ۳۹ نفر را رد یا عدم احراز کرد که این رقم نیز شامل ۷۶ درصد رد و ۲۴ درصد تایید صلاحیت داوطلبان را نشان می دهد.

در حوزه انتخابیه خرمشهر نیز پرونده ۲۸ نفر در هیات نظارت بررسی شد که در نهایت هشت نفر تایید و ۲۰ نفر رد صلاحیت یا عدم احراز شدند که این شامل ۷۲ درصد رد و ۲۸ درصد تایید صلاحیت می باشد.

هر چند معماری  رییس هیات نظارت بر انتخابات استان خوزستان یکشنبه شب در گفت و گویی با شبکه خبری خوزستان اعلام کرد ۳۰ درصد داوطلبان تایید شدند و در صورت اعتراض و ارائه مدارک و مستندات لازم ممکن است تعداد زیادی از افراد رد صلاحیت شده تایید صلاحیت شوند.

همچنین بر اساس  آمار اعلام شده هیات نظارت به فرمانداری‌ها صلاحیت ۱۰ نفر از نمایندگان فعلی مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی رد یا عدم احراز شده و تنها هشت نفر از نمایندگان فعلی مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در ۱۴ حوزه انتخابیه استان خوزستان برگزار و تکلیف ۱۸ کرسی نمایندگی این استان در مجلس شورای اسلامی مشخص خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار