۱۳ اثر از آثار هنرمندان صنایع دستی آذربایجان غربی نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند.
کد خبر: ۸۱۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴ 12 January 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، خانم افسانه رنجبر معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در خوی گفت: با توجه به سهمیه آذربایجان غربی امسال برای دریافت نشان ملی ۳۰ اثر پس از مرحله داوری استانی به سازمان مرکزی ارسال شد.
وی افزود: از بین این آثار ارسالی برای داوری ۱۳ اثر از شهرستان‌های مختلف استان به دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در سال۹۸ موفق شدند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی اضافه کرد: این آثارعمدتا درزمینه‌های سفال، گلیم، مللیه و چوب هستند.
وی گفت: داوری اعطای نشان مرغوبیت به آثار صنایع دستی دو سال یکبار برگزار میشود که تاکنون ۵۰ اثر صنایع دستی در آذربایجان غربی موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت شده اند.

رنجبر با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های شاخص کشور در تولید صنایع دستی است افزود: در استان ۴۰رشته صنایع دستی فعال است که در سال‌های اخیر رشته‌های صنایع چوب، معرق، گلیم بافی، قالی بافی، ملیله سازی و چرم از پیشرفت خوبی برخوردار شدند و هنرمندان این رشته در سطوح ملی و بین المللی به موفقیت‌های خوبی دست یافتند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی از آمادگی پرداخت تسهیلات برای توسعه رشته‌های صنایع دستی در استان خبر داد و افزود: متقاضیان با تکمیل طرح‌های توجیهی خود در ادارات میراث فرهنگی فرهنگی شهرستان‌های استان میتواند تا سقف حداکثر ۳۰ میلیون تومان از تسهیلات کم بهره برای خرید تجهیزات و امکانات بهره‌مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار