رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۹ ماه سال جاری ۴٠ هزار تن سیب از گمرک‌های استان به کشور‌های همسایه و آسیای میانه صادر شده‌است.
کد خبر: ۸۱۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 12 January 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛رسول جلیلی گفت:روزانه ۶۰۰ تن محصول سیب درختی از طریق مرزهای مختلف به کشورهای همسایه از قبیل عراق، ترکمنستان، پاکستان و آسیای میانه صادر می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سیب درختی در تمامی شهرها و مناطق استان کاشت و تولید می‌شود، افزود: بیشترین سطح تولید سیب به ترتیب در شهرستان‌های ارومیه و اشنویه، میاندوآب، سلماس و مهاباد است.
جلیلی افزود: آذربایجان‌غربی قطب اصلی تولید سیب در کشور است که توجه ویژه به زیرساخت‌ها از جمله سورت و بسته‌بندی، به‌روزرسانی صنایع تبدیلی و تکمیلی و واحدهای سردخانه‌ای در جهت کمک به افزایش صادرات این محصول ضروری است.
وی اضافه کرد: رفع موانع تعرفه‌ای در برخی از بازارهای هدف، مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، نبود یارانه‌ها و مشوق‌های صادراتی به موقع و در حد کفایت و تجهیز ناوگان حمل و نقل به کامیون‌های یخچال دار از اهم چالش‌های پیش رو در جهت توسعه صادرات محصول سیب درختی استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار