رئیس سابق دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه ها به عنوان یک محرک قوی اقتصادی در هر جامعه به شمار می روند که می توان با ایجاد ارتباط نزدیک بین صنعت و دانشگاه، شاهد توسعه سریع کشور بود.
کد خبر: ۸۱۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 02 January 2020
حسن صدقی در گفت و گو با خبرنگار تابناک در رابطه با ضعف دانشگاه های آذربایجان غربی افزود: ضعف اولیه دانشگاه های استان عدم بهره مندی از امکانات پژوهشی و تحقیقاتی مقاطع تحصیلات تکمیلی است که با پذیرش بیشتر دانشجویان در این مقاطع و تجهیز دانشگاه ارومیه به عنوان دانشگاه مادر استان این مشکل از سال ۸۴ تا به امروز به طریقی برطرف شده است.

وی تصریح کرد: در همه شهرهای آذربایجان غربی هم دانشگاه های دولتی با امکانات بالا و هم دانشگاه های غیرانتفاعی احداث شده که به تربیت نیروهای متخصص در رشته های مختلف علمی می پردازند و دانشگاه ارومیه از نظر تربیت نیروهای رده بالا یکی از دانشگاه های پیشتاز کشور می باشد.

صدقی تاکید کرد: در برخی مقاطع زمانی، دانشگاه ارومیه  رشد قابل توجهی داشته است تا حدی که توانسته به رتبه ۱۳ کشوری برسد و در بعضی مواقع بخاطر مسائل مالی این رتبه با تنزل همراه شده است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات مهمی که امروزه در دانشگاه ها به چشم می خورد این است که در حال حاضر به علت وجود تحریم های گسترده علمی کشور از جمله نشریات علمی و دستگاه های پیشرفته و مجهز به فناوری های نوین، تحقیقات علمی به روز را برای محققان استان دشوار می نماید.

رئیس سابق دانشگاه ارومیه افزود: در مواردی دانشجویان ارشد و دکترای ما با وجود تعریف پروژه های منحصر به فرد برای صنعت و تکنولوژی کشور، با بن بست بی توجهی و موانع مالی مواجه می¬شوند که خود می¬تواند ترمزی برای رشد و تعالی دانشگاه¬ها و صنعت ما به شمار بیاید. 

صدقی خاطر نشان کرد: یکی از طرح¬های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مقابله با این تحریم¬های ظالمانه، اعزام دانشجویان دکتری به فرصت¬های مطالعاتی کوتاه مدت است که به این دانشجویان امکان استفاده از ابزارهای تحقیقاتی موجود در دانشگاه¬های معتبر دنیا را فراهم می¬آورد. 

وی گفت: دانشگاه های ما وقتی می توانند رونق اجتماعی و مقبولیت عمومی داشته باشند که مشکلات موجود در برابر توسعه تحقیقات و ارتباط مستقیم آن با صنعت برای حل مشکلات صنعتی برطرف گردد و ارتباط بسیار نزدیک بین اساتید، صنعت و جامعه برقرار شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: صدقی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار