رئیس اسبق دانشگاه ارومیه گفت: علم و صنعت بعنوان دو شاهرگ اصلی در هر جامعه ای عامل شکوفایی و توسعه اقتصادی آن کشور است به شرط آنکه نیروی جوان و متخصص را وارد میدان کنیم
کد خبر: ۸۰۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 30 December 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ حسن صدقی با اشاره به اهمیت تلاقی علم و صنعت افزود: چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش شده است مسائل مهم اجتماعی ساماندهی شود که یکی از این مسائل صنعت و دیگری دانشگاه است. قبل از انقلاب این دو، شاخه های کاملا جدا از هم بودند که هر دو مسیری جدا از هم را طی می کردند؛ دانشگاه در حال تولید فارغ التحصیلان و صنعت وابسته صد در صد به خارج از کشور بود.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران با تلاش های فراوان، این دو با یکدیگر تلاقی یافتند. آذربایجان غربی نیز یکی از استان هایی است که از سال ۸۴ تا ۹۲ به عینه شاهد این تلاقی بوده است و فارغ التحصیلان رشته های مختلف  وارد صنعت شدند تا به تولید داخلی رونق بخشند. با این دیدگاه بود که پارک علم و فناوری در این بازه زمانی با همکاری استاندار وقت و محوریت دانشگاه تاسیس گردید.

صدقی تاکید کرد: در کنار پارک علم و فناوری بیش از ۹۰ شرکت فناور را که از فارغ التحصیلان رشته های مختلف برای تکمیل روند یک تولید یا رشته خاصی از صنعت فعالیت می کردند در صورت بازدهی مثبت جذب پارک علم و فناوری شده و از لحاظ سرمایه گذاری و فنی مورد حمایت پارک قرار می گرفتند.

رئیس اسبق دانشگاه ارومیه گفت: اکنون در استان بیش از ۹۰ شرکت فناور در حال فعالیت هستندکه در صورت حمایت دولت، وزارت خانه ها و سازمان های مربوطه از تولیدات این جوانان در جهت بازدهی و سود بیشتر عامل رونق در اشتغال و ریشه کنی بخشی از بیکاری قشر فارغ التحصیل خواهد شد.

حسن صدقی بیان کرد: صنعت ما زمانی می تواند بی نیاز از بیگانگان باشد و رشته ها و شاخه هایی را که لازم دارد در کشور ایجاد بکند که جوانان تحصیل کرده، در پارک های علم و فناوری کار آزموده و ورزیده شده و به صنعت تزریق شوندو بجای واردات از تولیدات هنر دست همین جوانان استفاده شود همانگونه که صنعت هوا و فضا، صنعت موشکی و هسته ای و دیگر صنایع هواپیمایی ما خوشبختانه امروزه با اعتقاد به نیروی جوانان اندیشمند و بکارگیری هوش آنان در عرصه صنایع خود جزو برترین های خاورمیانه و جهانی شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار