رئیس هیات ورزش‌های دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: به لحاظ میزان سرانه فضاهای ورزشی دانشگاه‌های استان وضعیت قابل قبولی نداریم.
کد خبر: ۸۰۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 25 December 2019

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،کامران قدرتی ، میزان سرانه فضای ورزش دانشجویی در دانشگاه‌های کرمانشاه را پایین‌تر از استانداردها خواند و اظهارکرد: طبق استانداردها سرانه فضای ورزش دانشجویی در کشور باید دو و نیم متر باشد، درحالی که درحال حاضر میانگین این سرانه دو متر و در کرمانشاه کمتر از این میزان است.

وی گفت: هرچند در برخی از دانشگاه‌های بزرگ استان مانند رازی، آزاد اسلامی و علوم پزشکی میزان سرانه فضای ورزش دانشجویی بهتر از سایر دانشگاه‌ها است، اما در مجموع وضعیت قابل قبولی نداریم.

این مسئول تصریح کرد: شرایط اقتصادی چندسال اخیر باعث شده تا دانشگاه‌ها توان مالی چندانی برای احداث فضاهای ورزشی جدید نداشته باشند، لذا باید تلاش کنیم تا از ظرفیت خیرین برای احداث چنین فضاهایی استفاده کنیم.

رئیس هیات ورزش‌های دانشگاهی کرمانشاه در ادامه گرایش دانشجویان دانشگاه‌های کرمانشاه به ورزش را مطلوب خواند و گفت: نسبت جذب دانشجویان به ورزش وضعیت خوبی در کشور داریم، بویژه در ورزش‌های همگانی مانند کوهنوردی و ... مشارکت بالای دانشجویان را شاهد هستیم.

وی رشته‌های توپی مانند والیبال، فوتسال و هندبال را از ورزش‌های محبوب بین دانشجویان دانشگاه‌های کرمانشاه دانست و گفت: در برخی از رشته‌های انفرادی مانند بدمینتون، کاراته، شنا و کشتی نیز استقبال خوبی از سوی دانشجویان می‌بینیم.

قدرتی در ادامه از برنامه ریزی برای توسعه هرچه بیشتر ورزش بین دانشجویان دانشگاه‌های کرمانشاه خبرداد و گفت: برای رسیدن به این هدف جشنواره‌ها و مسابقات دانشجویی را در سطح استان آغاز کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون دو مرحله جشنواره ورزش دانشجویی در رشته‌های کشتی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و والیبال پسران به میزبانی دانشگاه آزاد کرمانشاه را برگزار کرده و در نظر داریم تا پایان امسال چند جشنواره دیگر را نیز برگزار کنیم که مهمترین آن جشنواره بزرگ همگانی ورزش دانشجویی است که اسفندماه برگزار خواهد شد.

رئیس هیات ورزش‌های دانشگاهی کرمانشاه یادآورشد: درکنار توسعه ورزش، یافتن استعدادها و نخبگان ورزشی از بین دانشجویان و تزریق آنها به بدنه تیم‌های ملی دانشجویی از دیگر اهدافی است که در برگزاری این جشنواره‌ها به دنبال آن هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار