دانشگاه ارومیه بر اساس عملکرد شاخص‌های کیفی ۱۰ ساله در ESI، بعنوان یکی از دانشگاه‌های پراستناد یک درصد برتر دنیا معرفی شده است.
کد خبر: ۸۰۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ 24 December 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،محمدجواد دهقانی گفت: پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) متعلق به شرکت کلاریویت آنالتیکس (ISI) آخرین فهرست موسسات یک درصد برتر دنیا که بیشترین تعداد استناد‌ها را در طول ۱۰ سال گذشته دریافت کرده‌اند را منتشر و بطور مداوم به‌روزرسانی می‌کند. این دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در سطح دنیا از لحاظ تعداد استناد‌های دریافتی در مجموع موسسات یک درصد برتر قرار گرفته‌اند. استناد‌ها در دنیای علم بیانگر کیفیت تولیدات علمی هستند؛ بنابراین علت افزایش تعداد این مراکز، افزایش کیفیت تحقیقات کشور است. رشد کیفیت تولیدات علمی یکی از مهمترین عوامل دستیابی به مرجعیت علمی به عنوان اولین بند از سیاست‌های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری است.
 
سرپرست ISC افزود: در سال ۱۳۹۸ بررسی پایگاه شاخص‌های اساسی علم نشان داد تعداد ۶۵ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی از کشور جمهوری اسلامی ایران در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بوده اند مشاهده می‌شود.
 
در بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور ۲۷ دانشگاه جامع، ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی، ۱۱ دانشگاه صنعتی و ۵ مرکز تحقیقاتی در جمع موثرترین‌های دنیا قرار گرفتند. لیست کامل دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در جدول آمده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار