معاون اقتصادی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ۲۲ واحد تولیدی از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ به منظور احیا، بازسازی و توسعه بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۸۰۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 23 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی در نشست ستاد تسهیل استان ایلام اظهار داشت: تبصره ۱۸، ظرفیت قانونی برای حمایت از واحدهای تولیدی است که به طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و طرح‌های نیازمند بهسازی، نوسازی و سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: برخی از طرح‌ها بدلیل افزایش قیمت مواد اولیه با مشکل مواجه هستند که می‌توانند از تسهیلات تبصره ۱۸ استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: امسال چهار هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای حمایت از طرح‌های تولیدی کشور اختصاص یافته اما سهمیه‌ای تعیین نشده است و هر استان به میزان توانمندی خود می‌تواند از این تسهیلات جذب کند.

وی از دستگاه‌های تخصصی و بانک‌های عامل خواست: در سریع‌ترین زمان طرح‌های تولیدی واجد شرایط استفاده از این تسهیلات را شناسایی و در موعد مقرر نسبت به جذب بخش زیادی از این تسهیلات اقدام کنند.

۱۲ طرح با ۶۵۹ میلیارد تومان اعتبار در صف پرداخت تسهیلات

مدیرعامل امور شعب بانک ملی استان ایلام نیز در این نشست گفت: ۱۲ طرح با اعتبار ۶۵۹ میلیارد تومان به بانک معرفی شده است که پیگیر آخرین اقدام مجریان واحدها برای تکمیل پرونده و پرداخت تسهیلات هستیم.

میرخلف افزود: همچنین به مرکز اعلام شده که ۲۰ طرح مهم استان نیازمند اعتبار است که پس از بررسی بانک مرکزی سهم اعتبار مورد نیاز برای حمایت از این طرح‌ها به استان ابلاغ می‌شود.

وی تاکید کرد: ما در کنار واحدهای تولیدی هستیم و با جذب به موقع تسهیلات می توانیم مشکلات آنها را برطرف نمائیم.

پرداخت ۸۵۶ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به طرح‌های تولیدی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز گفت: ۸۵۶ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به طرح‌های تولیدی محختلف در این استان پرداخت شده است.

یاراله نصیری اظهار داشت: تحول بسیار خوبی در بخش صنعت استان در حال شکل‌گیری است و طرح‌های بزرگی در این بخش در حال اجرا هستند.

وی تاکید کرد: بانک‌هابا تمام مشکلات منابع و مصارفی که دارند از محل تبصره ۱۸ به طرح‌های استان تسهیلات پرداخت کردند و طرح‌های بسیار خوبی در شهرستان‌های مختلف استان در دست اجراست.

بر اساس آمار موجود از محل تسهیلات تبصره ۱۸ سهم بخش صنعت استان ایلام ۱۰ میلیارد تومان است که چهار میلیارد تومان آن پرداخت شده و سهم جهاد کشاورزی ۳۴ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان آن جذب شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار